Jag vågar inte helt ropa Hej, men...

Vi har slitit ganska länge med struliga nätter. Ellie brukar vakna flera gånger per natt och vilja amma annars skriker hon högt och ljudligt så jag har ammat och ammat och ammat. Som om inte dessa ständiga uppbrott ur sömnen vore nog vaknar lilla älsklingen också i ottan. Vägrar somna om. Jag eller Crille får snällt masa oss ur sängen långt ifrån utvilade allt som oftast.

Men,plötsligt vände allt. I lördags natt var brösten inte längre intressanta. Hon skrek, vaknade flera gånger,hade svårt att komma till ro men nej inte amma. Crille fick ta över, då gick det bättre. Jag var fortfarande så starkt förknippad med tuttning och snuttning så hon visste inte vad hon skulle ta sig till....

I söndags natt. Samma visa men hon somnade om lätt bara Crille tog upp henne.....

Inatt sov vi hos mina föräldrar och då finns möjlighet att lägga lilla trollungen i eget rum. Så fick det bli. Hon somnade efter lite gråt men jag tror det var för hon var övertrött.... Jag sov dåligt, låg mest och lyssnade efter min lilla bebis. Den lilla bebisen som inte är så liten längre utan som sov hela natten utan så mycket som ett pip.

Ellie väckte oss pigg, nybajsad och glad klockan 7.

Än vill jag inte ropa hej, men tänk om detta är en ny fas, så underbart det vore!!!

Imorgon tar jag tåget ensam tillbaka till Jönköping. Det blir 4 nästan 5 dagar utan mina älsklingar. Känns jätteskönt på ett sätt men jag vet att redan imorgon kväll kommer jag sakna ihjäl mej. Jag kommer ringa Crille konstant för att kolla läget men förhoppningsvis kommer jag även kunna njuta av den tid jag får för mej själv. Det är första gången jag är borta från barnen så länge.

Nu ska jag inte vara själv hela tiden utan till helgen kommer tjejgänget på besök. Det ska bli så roligt!!!!




Liten har blivit stor....


Kram♥♥♥


Postat av: cecce

Hoppas, hoppas, hoppas! Är lite förvånad att hon helt plötsligt inte ville ha? Förstår att det är skönt för dej och förhoppningsvis får du sova lite mer nu!



Så kul med tjejträff! Försök njuta av dina ensamma dagar. Du behöver dem!



Kramar!

2009-11-03 @ 21:15:36
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Carolina

Jag håller tummarna att det fortsätter så här positivt! kram

2009-11-03 @ 21:15:53
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Johanna

Låter väldigt possitivt! :)

2009-11-03 @ 22:06:34
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-11-04 @ 09:17:15
Postat av: MissyElliot

Håller tummarna att det håller i sig. Det är ju både lite skönt och lite vemodigt när amningen är över...



Ha det så himla roligt och njut av dagarna utan kidzen...

kramiz

2009-11-04 @ 09:20:57
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Sötnosarna!

Gud vad härligt, en natt kan vara en tillfällighet men såhär många nätter måste ju innebära ny rutin, tycker du inte?

Visst är det skönt att vara själv ibland även om man saknar familjen. Jag har varit borta från barnen två nätter i rad som max och jag saknade dom så mycket att jag inte kunde sova andra natten. Men det är övning och som sagt så behövs det ibland.

nu har du ju en rolig tjejhelg att se fram emot.

Massor med kramar

2009-11-04 @ 11:28:43
URL: http://www.cheeky.nu
Postat av: Becka

Gud vad härligt om hon börjar sova bättre nu, det behöver ni verkligen! Hoppas du får det superskönt hemma själv också, det är du värd! Är bara riskgrupperna denna veckan också, sen vet jag inte riktigt om det är resten från och med nästa vecka? Njut av lugnet nu och vila dig! Kramar

2009-11-04 @ 12:25:06
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: camilla

Jag ammade mina tjejer tills dom inte ville ha mer.

Då var dom ca. 10 månader.

Ha en underbar helg.

Kram på dig!

2009-11-04 @ 17:34:50
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: