Jag tror jag ska lägga mej raklång...

på soffan och se om jag somnar.... Dagen har varit lång men mysig. Båda tjejerna ville sova hos sin mamma inatt. Siri är helt ok att ha bredvid sig men Ellie är van att ligga själv så henne bar jag tillbaka till sin egen säng så fort hon somnat om. Tyvärr vaknade hon igen efter ett par timmar och då fick hon sova kvar för storasyster ville mysa och kramas med lilla syster ♥♥♥ Sötnosarna. Vi låg som tre packade sillar. Jag har svårt att sova så men vad gör man inte för att de små ska ha det bäst??? Morgonen började 05.15.... inte kul. Lilla trollungen och jag smög upp för att inte väcka Siri. Som tur var vart Ellie hungrig så en liten stund lek sen gröt, därefter kunde jag lägga henne i spjälsängen igen och hon sov till 9 (!) Jag fick en powernap på soffan innan Siri kom upp.

Solen sken men temperaturen låg på nollan. Vi klädde på oss full vintermudering. Ellie var inte nöjd... En kort promenad till friardalen för att mata änderna. Det var däremot en spännande upplevelse. Fåglarna måste varit utsvultna, de var helt klart på hugget. Siri hann inte kasta iväg brödbitarna utan änderna hoppade upp och tog bitarna ur handen på henne. En nafsade henne i fingret, stackarn. Det är inte första gången.... vi får mata några andra fåglar nästa gång.

Vi fortsatte till lekparken. Träffade ett par andra mammor och barn.Det finns alltid någon att prata med eller  kompisar till Siri. En del brukar vi träffa på men idag var det nya bekantskaper. Kul det också!!

Det var kallt så efter en dryg timme var det dags att gå hem för att ordna lite lunch. Siri ville ha stekt falukorv och makaroner och så fick det bli. Klockan hade sprungit iväg, något enkelt var det tvunget att bli.

Annars har vi varit inne resten av dagen. Jag fick en timme för mej själv när jag lyckades få båda tjejerna att sova middag samtidigt. När Ellie vaknade igen och tjejerna ätit mellanmål började det redan skymma.... vi aktiverade oss med dans, lek med lera m.m
Siri har börjat leka roll lekar. Jag brukar spetsa öronen för att lyssna på henne, så kul när hon hittar på och pratar med dockor, nallar och bilar. Pippihuset är också väldigt poppis. Ibland skulle jag vilja ha en dold kamera i rummet så jag  fick se vad hon leker utan att störa :) 

Ellie försöker hänga på storasyster så gott hon kan. Hon kommer bli en riktigt jobbig lillasyster. Siri har redan börjat att mota ut henne från rummet och stänga dörren. Inte idag dock, idag lekte de jättebra tillsammans.



"Här är jag!!!"




Lillasyster ut i fingerspetsarna....tar efter ALLT storasyster gör.

Siri
fick lite "fredagsmys" till Bompa. En klubba och ett par bokstavskex sen var hon nöjd. Jag badade Ellie under tiden så hon inte skulle se. För hon har koll på allt. Siri hade precis börjat fika när hon var 2 år och choklad och klubbor började hon äta någongång ibland när hon var 2,5år. Ellie kommer vi tyvärr inte lyckas att hålla från sötsaker så länge.... men jag ska försöka så länge det bara är möjligt!

Lilla trollungen slocknade utan saga och Siri hade nog gärna varit uppe. Hon såg reklam för Idol och sa "Åh mamma, jag vill se när de sjunger" Jag fick henne isäng med löfte om en musikcd. Nu är det tyst sen länge....

Hoppas ni alla haft en mysig fredag!!!


Postat av: Carolina

Vad härligt ni haft det - så söta de är, kul att de leker bra (ibland) också! ;) kram

2009-11-13 @ 21:48:13
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Skönt att du fick en lite powernap idag.



Jag kan tänka mig att det är svårt att hålla ifrån andra barnet sötsaker, när de ser vad storasyser äter :)



Sv: Ja det var riktigt kallt idag, man behövde verkligen riktiga vinterkläder. Men skönt med lite sol på förmiddagen.



Hoppas ni har har en mysig kväll, Kramar Elin!

2009-11-13 @ 21:52:19
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Powernaps is the shit!

2009-11-13 @ 22:15:00
URL: http://tyrastradar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilken mysig fredag ni har haft. Viggo ska prompt dansa till Idol, men efter några låtar var han lite trött och ville hellre höra saga.

Sova som packade sillar är inte kul, men det är ju lite så när barnen är små. =) Kram Åsa

2009-11-13 @ 22:16:39
Postat av: camilla

Du verkar ha haft en bra dag.

Själv har jag tapetserat och jobbat.

Ha det bra och kram på dig!

2009-11-13 @ 22:20:00
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: cecce

Vilken aktiv dag du haft!! Hoppas ni får sova lugnt i natt och får en något längre sovmorgon!



Kramar!

2009-11-13 @ 23:17:06
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: stine - pokerfru & mamma till Wiggo

hon är ju för söt :)

kram

2009-11-15 @ 18:28:58
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: