Fina tjejer!!!

Efter 4 dygn ensam med tjejerna tycker jag att det ska bli otroligt skönt när Crille kommer hem vid lunchtid. Jag menar inte att klaga men det blir otroligt intensivt med våra aktiva tjejer som oftast sover i skift. De lugna stunderna är lätträknade.... Tålamodet brister ibland för mej, för Siri och även för Ellie. Jag blir irriterad när de inte lyssnar. Siri blir rastlös när vi inte kan vara ute lika mycket som hon skulle vilja. Ellie blir svartis på storasyster så fort jag kramar eller ägnar mej åt skruttungen och inte lilla trollungen är i centrum.

I lördags eftermiddag fick Siri feber och blev riktigt hängig. Jag skrev tidigare att jag inte kände mej helt hundra... verkar som vi åkte på en lättare förkylning. Jag lyckades muta mej till att få ta febern. Den var inte så hög som jag trodde men visade 38.6. Lite alvedon och en film senare så var skruttungen pigg igen. Jag bävade inför natten. Som tur var vände allt. Siri sov som en stock hela natten och förkylning och feber vart som bortblåst på söndagsmorgonen.

Vi bestämde träff med Lina och Cornelis som också varit snuvig. Det blev några timmars innelek hemma hos oss. Ellie hängde med som den lilla jobbiga lillasyster hon blivit, hihi. Siri börjar bli van men Cornelis tyckte nog att lilla trollungen tog väl mycket plats.... Pippifigurerna är Ellies absoluta favoriter, givetvis ville de "stora" också leka med Tommy, Annika och Pippi men det är ingen chans att hon släpper figurerna om hon väl fått fatt i dem.

Jag passade på att få undan en del tvätt men förövrigt gick dagen åt till lek, plock och matlagning....

Kände mej riktigt krasslig framåt kvällen. En envis huvudvärk. Orkade inte ens kika in här på bloggen utan strax efter 21 kröp jag i säng med en tidning.

Det dröjde inte länge förrän jag fick sällskap av Siri. Hon har varit "torr" även inatt, vaknade till och behövde gå upp och kissa. Jag tycker det är helt fantastiskt att hon vaknar och säger till. Ett par nätter till sen får blöjan vara ett minne blott

Siri är på förskolan och Ellie sover. Jag ska vika in tvätten sen får jag se vad som sker....




Älsklingarna för snart 1 år sen.....


Siri
och jag har så givande samtal nu för tiden....

Jag: Hur många fina tjejer har mamma?

Siri: 2 stycken

Jag: Hur många fina tjejer har pappa?

Siri: Inga

Jag: Har pappa verkligen inga flickor?

Siri: Nä för han har bara några andra pappor

Just det Crille var iväg på grabbresa,inga flickor där inte!


Kram ♥♥♥


Postat av: Carolina

Hahahah, gud så klockrent! Barn är såå kloka! ;) kram

2009-11-16 @ 11:11:42
URL: http://carolina1979.se
Postat av: camilla

Ha,ha!

Klok flicka :)

Ha det bra och kram på dig!

2009-11-16 @ 11:20:54
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: cecce

Haha..mycket kul kommer ur små barnamunnar!

Förstår att det ska bli skönt att få lite stöttning och vuxensällskap hemma igen!

Och ha inte dåligt samvete...tålamodet brister för oss alla emellanåt. Du gör så gott du bara kan!



Ha en fin fortsättning på dan!

(själv har vi fått magsjuka i huset. Mindre kul)



Kram

2009-11-16 @ 12:57:02
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, kul kommentar!

Jag har minsann också gott & blivit förkyld, igen... Denna gången har jag ont i halsen o é trött... Krya på dig!

2009-11-16 @ 18:06:31
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hoppas att du kryat på dig och mår bättre idag! Vore kul att baka på fredag, hoppas det funkar. Får väl se om de ska ta sprutan ihop också, Micke går nog på onsdag tror jag. Vi hörs! Kram

2009-11-16 @ 18:12:44
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej gumman..

oj jag förstår att du längtar efter din C.. det är tufft att vara själv med de små i ett par dagar om man inte mår bra själv..



hoppas ni kryar på er fort och snart mår fint igen...



söta små flickor du har.. kramkram

2009-11-17 @ 09:18:41
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: