En glad motionär och en elitidrottare...

Jag sitter i soffan och dricker mitt morgonkaffe. Crille ligger i andra delen och kollar nyheter. Siri är på förskolan och Ellie somnade precis om. Lugnt och skönt med fåglarna kvittrande i bakgrunden. (Balkongdörren är öppen, vi har inte skaffat undulater...)

Dagen bjuder på tvätt, promenad och lek antar jag. Förhoppningsvis upprepas inte gårdagens utbrott, peppar, peppar.

Crille ska snart cykla bort till kanslit och sätta sig på bussen till Stockholm. Ikväll möter Södra Vasalund klockan 19. Det går trögt för de gröna och varje poäng är viktig! Vore så trist om det blir som förra säsongen då de fick tampas i botten och hängde kvar för att de tog sig i kragen sista matchen och vann kvalet över Öster. Tyvärr hinner jag inte se många matcher med två små....

Så i vår familj har vi Crille som tränar jämt och så jag som börjat komma iväg så smått. I måndags när jag talade om för Siri att jag skulle iväg på träning sa hon "ska du träna?" Ja, jag tänkte det? "Jobbar du då?" Nej tyvärr, jag får betala för mej.

Igår kom jag ut på en trevlig powerwalk runt munksjön med Lina som sällskap. Det var  skönt väder så en snabb promenad kändes bättre än att vara inne i en träningslokal.Får se när jag kommer iväg till Friskis nästa gång.... kanske på söndag.... Men en glad motionär kan jag titulera mej sjäv.

Ha en härlig torsdag!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: