Bvc och mammalunch

Ellie hade tid hos Lotta på bvc vid klockan 10 i förmiddags. Krävs alltid en del planering för att komma i tid... Crille var hemma på morgonen så han lämnade Siri på förskolan och det underlättade massor!

Lilla trollungen vaknar som vanligt vid 6-snåret, idag var det min tur att sova så skönt efter gårdagens skrik och gnäll. Crille gick upp fixade frukost så vid halv 8 var det bara för mej att sätta mej till dukat bord. Siri sa glatt "jag ska lära min lillasyster gå, jag ska hålla henne i handen så hon inte ramlar" Då fick jag tårar i ögonen av lycka, visst är de fina våra flickor?!

Ellie somnade om och jag städade tvättstugan, duschade klädde på mej och bokstavligen sprang till bvc.

Lilla älsklingen hade planat ut sin kurva vägde "bara" 7190 gr och var 68 cm lång. Lotta tyckte det såg helt okej ut. Ellie är en aktiv liten bebis så hon gör av med mycket energi. För säkerhets skull får vi komma på kontroll igen om en månad.

Jag sprang förbi saluhallen  på hemvägen och köpte med mej lunch...




Salami och brie macka från saluhallen, till det hemmagjord hallon och blåbärsmoothie. dagens mammalunch.


Nu ska jag vika tvätt. Snart kommer Siri hem från förskolan då ska vi ha mellanmålsdate med grannfamiljen.

Ha det gott!!

Postat av: Elin - Ett hus till oss

Så härligt att du fick sova ut lite idag. Saluhallen har bra "ta med sig" luncher tycker jag :)

2009-08-27 @ 18:35:26
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Andrea

Hej! Aa den var verkligen hemsk! Men bra på ett obehagligt vis! :)

Jasså e du? Vad kul! Var bor du nu då? Och hur gamla e dina barn?



" Jag trodde verkligen att du skulle vinna veckans blogg hos Maria! :) "

2009-08-27 @ 20:25:24
URL: http://icycold.blogg.se/
Postat av: Andrea

Ja de e rikrigt fullt upp här! pust

Men skaffar man barn så vad förväntar man sig? Tack så mycket! Men jag skrev i ett inlägg när jag bytte design att det var Maria/Andrea design ;)

Vad kul, då kanske man träffar på dig!

Ha det bra du med och ta hand om din fina familj! Kika gärna in flera gånger!

Kram på dig! :)

2009-08-27 @ 20:43:30
URL: http://icycold.blogg.se/
Postat av: Lina-mamma till prinsessan Leja

Vilken god smoothie!

Ser verkligen jätte god ut!



Ser att din ungsta är 1 månad äldre en min Leja! Visst är det en rolig ålder de är i nu!

2009-08-27 @ 21:51:23
URL: http://linalillalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: