Musik, lek och rörelse

När jag hämtade tjejerna i eftermiddags gick vi direkt till Sofiagården. Siri prövade på en timme Musik, lek och rörelse. Föräldrar och syskon visades upp på övervåningen så länge. Ellie som gått på babysång i samma lokal kände sig hemma med alla leksaker, dockvagnar och annat som erbjöds som tidsfördriv. Fika dukades fram. Jag känner att det börjar bli nog av den varan. Speciellt så här precis efter helgen när det gärna mumsas lite extra. Jag gömde kakorna bakom en väska och erbjöd lilla trollungen apelsin istället. (även jag höll mej ifrån sötsakerna) Apelsin funkade utmärkt!! När Siri var klar var hon nöjd med timmen. Jag vet inte exakt vad de gjort men hon berättade att hon fått tala om sitt namn, välja en sång. De hade fått göra rörelser och hoppa. En saga hade lästs och de hade fått glass. Hmmm, inte undra på att det var poppis. Jag hoppas glassen var en engångsföreteelse. Frukt hade varit bättre!!!

Väl hemma har tvätten vikts in. Middagen lagats och barnen nattats. Crille läser saga just nu så snart är det lugna gatan här hemma.

Jag har nästan läst färdigt Värdegrunden. Något mer måste göras ikväll men om jag ska läsa klart eller börja på frågeställningarna inför seminariet har jag inte bestämt än.....

Ha en fin kväll!!


Postat av: cecce

Hej!

Värdgrunden känner jag igen..undrar om jag inte läst den:-)Tror det!

Hoppas att läsningen funkar bra och att du har börjat få lite rutiner för ditt pluggande. Det brukar ju ta tid.

Lycka till på seminariet!!



Kramar

2010-09-16 @ 23:47:17
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: