Strandpromenad gånger två

När jag vaknade i morse  till en  ny dag utan måsten och planer, kände jag att det var skönt!! Jag har tagit dagen som den kom. Gjort vad som passat. Vi blev till en början lite sena till förskolan. Inga problem, Siri cyklade i lugn takt med många stopp. Vi kom fram lagom till frukstund och födelsedagsfirande av en av kompisarna på avdelningen. Ellie traskade med in, smet upp på en pall vid bordet och knep till sig en frukt när fatet passerade. När aktiviteterna började tog jag och lilla trollungen strandpromenaden hemåt. Lite extra motion åtminstonde. Halvvägs hem sover älsklingen.....hmmm,hade inte lust att vara ute hela förmiddagen. Det finns ingen bra plats att ställa vagnen utomhus hos oss, utan jag får bära upp henne i lägenheten och hoppas att hon somnar om i sängen. Idag gick det vägen och den lilla tröttisen sov 2 timmar till.

Under tiden Ellie  sov, hann jag en hel del.... en lång dusch, riktig vardagslyx!! Måla naglarna. Fixa i ordning i köket. Bädda sängarna, vika in all tvätt, titta på tv och slappa några minuter på soffan. Jag tycker jag använde tiden väl :)

Crille som numera dubbelarbetar kom inte hem för lunch utan trollisen och jag fick själva kalasade på rester sen gårdagen. På tal om Mr Persson.... Södra vann mot Hammarby igår. 3 viktiga poäng. Framför allt betyder det en pigg och glad sambo ♥ 

En förmiddag går fort och snart var det dags att hämta Siri. Som oftast hade jag packat med mellanmål men idag tänkte jag att vi skippar lekparken. 15 grader och sol brukar betyda smockat med folk i närmsta parken. Nähä tänkte jag vi tar strandpromenaden igen. Kollar båtarna, kasta sten i vattnet och gräver i sanden....



Stor och liten....




Ellie vill göra allt som storasyster gör.

Vår lilla extrasväng tog ett par timmar. Siri körde tre-hjuling, tar sin tid och kräver en hel del tålamod. Väl hemma var vi ganska trötta hela gänget. Jag lyckades ta en kopp kaffe, en tidning och 10 minuter i soffan när tjejerna byggde duplo. Ellie har börjat att förstå hur bitarna sätts ihop men mest antingen hjälper eller ställer hon till det för storasyster.

Crille kom hem något sen till middagen. Långa dagar nu.... strax före 8 åker han och är hemma runt 18-tiden. (jag vet att många har det så och jag klagar inte) det trista är att sen tillkommer alla matchdagar och helgträningar det är där det blir annorlunda mot de flesta andra familjer. Nu har vi iaf njutit av en god middag tillsammans. han har duschat tjejerna och läst godnattsaga för dem. Härligt att hela familjen både kan äta frukost och middag tillsammans de flesta dagarna i veckan ♥ Så hade vi det inte förrut när träningarna låg senare på kvällen.

Hoppas ni också haft en skön onsdag!!


Postat av: Linda

Ja den lediga tiden tillsammans är på tok för kort. Vardagskvällarna går i ett huj. vips är det dags för sängen och tidig morgon igen...



Och så svartet på frågan... vi sitter på tåget mot Gävle. Ska spendera tors-sön där. Är tillbaka hemma i norrbotten till lunch på måndag. En minisemester som vi sett fram emot. Hoppas den blir som vi tänkt oss...

2010-05-26 @ 21:54:43
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: cecce

Vilken härlig dag du haft!

n fin blandning mellan egentid och barntid!

vad fint det ser ut att va vid strandpromenaden!!



Hoppas din torsdag blir lika fin!



kramar

2010-05-26 @ 22:06:37
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vilken mysig dag ni verkar ha haft!

I går fick vi faktiskt lite sol men idag regnar det :(

Sv: Om jag är lika musikalisk?

Hahahaha,det beror på vem du frågar ;)

Men jag kan säga att jag älskar att sjunga.

Men skulle aldrig sjunga framför en publik.

Ha det bäst!

Kram!

2010-05-27 @ 08:19:00
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: