En strålande vinterdag

Gårdagens snöstorm kändes i morse långt borta.Vi vaknade till strålande sol och 8 minusgrader. Våren lär nog vänta ett tag till  men hellre en strålande vinterdag än snöstorm eller regnblask åtminstonde.

Siri var rejält trött. Jag hann vika in gårdagens tvätt. Crille lagade frukost. Klockan blev 8.15 innan vi väckte henne. Skruttungen tog en rejäl sovmorgon ändå somnade hon i tid kvällen innan.Egentligen ska hon vara på förskolan 8.30 men personalen tycker inte det spelar någon roll om 15-20 timmars barnen kommer lite senare.  Om det är något särskilt som sker får man veta det innan och kan då se till att vara i tid.

Crille åkte iväg på träning. Jag och Ellie var hemma ensamma hela förmiddagen. Då solen lyste in genom fönstret virvlade dammtussarna. Haha, riktigt så illa var det kanske inte men jag passade på att damma, dammsuga och torka golven med en liten gnällig trollunge klängandes i benen. Jag var nästan klar till lunch.... endast badrummet kvar. Jag lämnade det till Mr Persson och lagade mat istället. Thailax stod på menyn idag. Föll Ellie i smaken.



Idag lyste solen upp både hemmet och humöret


Jag promenerade bort till Siris förskola. Otroligt härligt väder. Då Crille kommit hem från förmiddagspasset behövde inte lilla trollungen följa med och jag glömde vagnen hemma. Siri kan gott gå den lilla biten hem (tar 10 min högst) men oftast är hon så trött vid den tiden att hon tar en powernap i vagnen, sen är hon pigg resten av dagen. Idag fick hon gå, lite skeptisk till en början men hon fixade det galant. Jag lockade med att vi skulle få trevligt besök av Lina, Cornelis och Frits. Gnäll och protester kom av sig innan de ens börjat.

Hade egentligen tänkt vara ute en stund men skruttungen blev kissignödig och "nöden har ingen lag". 

Vännerna kom. Jag satte på kaffe, plockade fram pålägg och frukt. Lina hade med sig hembakat supergott bröd. Vi pratade och lekte bort några timmar. 

Ellie har tyvärr inte visat upp sitt mest strålande humör. Helt otroligt att någon så liten kan bli så arg. Siri tog en l sak ifrån henne, trollungen skrek, stampade och slängde sig. Jag fick ta ut henne från rummet för att hon skulle lugna sig. Jag kan säga att jag undrar hur det blir när de "riktiga" trotsperioderna kommer. Med hennes humör ser det ut att bli tufft.

När kompisarna gått hem lekte tjejerna en stund. Jag lagade middag. Matlagning igen, känns som jag inte gör mycket annat än förbereder måltider och städar undan efter dem.... Jag gjorde det iaf enkelt för mej och fixade till en av familjens vardagsfavoriter fullkornspasta med färska champinjoner, bacon, cremefraiche och gröna ärtor. Snabbt, gott och enkelt!!!

 Crille tränade tidigt så även ikväll kunde hela familjen äta tillsammans. En sann lyx för oss.... att vara två vuxna vid middagen, att kunna hjälpas åt med att plocka undan efter dagens lek, hjälpas åt med tandborstning och läggning. Det bli så mycket enklare.

Nu ska snart även jag krypa i säng.






Mina älsklingar ♥♥♥

  


Postat av: Camilla

Visst är det både roligare och lättare då man hjälps åt.

Det är bara synd att karlarna inte förstår det ;)

Önskar dig en underbar onsdag.

Kram på dig!

2010-03-03 @ 09:09:16
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Johanna

Det e så underbart när solen skiner! Det gör den här i Ängelhom med idag! Kanske dags att ta ut solstolen, hihi! :)

Ha en fin dag! Kram

2010-03-03 @ 09:44:53
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Linda

Tråkigt att inte få sitta ned till middag tillsammans varje kväll. Här är det bara när jag har kvällsmöte (en gång i månaden) som det kan bli lite körigt. Annars älskar jag den tiden på kvällen.

2010-03-03 @ 12:55:43
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: