Första dagen på sommarlovet....

började lika tidigt som vanligt. Någon gång mellan 06-07... kanske ska börja lägga tjejerna lite senare så vi får sova till 7 iaf.

Vi gjorde oss i ordning. Mr Persson cyklade till kontoret. Tjejerna och jag tog bussen till bibblan. Ett äventyr i sig, färden dit.



Många böcker lånades.


Jag bestämde att vi skulle gå hem. Vi tittade på alla glada studenter, spanade i skyltfönster, tittade efter bussar och poliser. Jag lyckades få Siri att gå själv nästan hela vägen...

Hemma bjöds det en enkel lunch. Ellie fick lägga sig. Siri skapade konstverk och mamman drack kaffe.



Den här fina skapelsen gjorde skruttungen.


När vi skapat färdigt. Myste Siri och jag i soffan med alla nya böcker. När jag läst ett par stycken somnade skruttungen. Jag hade inte hjärta att väcka henne utan tog tillfället i akt och blundade. Så underbart!! En varm liten Siri på armen, tyst, lugnt och skönt.

När alla vaknat igen. Åt vi mellis. Klädde på oss och gick ut. Målet var att mata fåglarna med gårdagens överblivna scones.



Ellie funderar över om änderna säger kvack,kvack eller vov, vov......


Trots att regnet hängt i luften hela dagen var det skönt ute. Vi gick till Idas Park. Tjejerna lekte vid fontänen. Vi tog en sväng på gungorna. Siri har lärt sig ta fart själv, både stående och sittandes.



Kul att klättra på gungorna och ta fart i sidled.


Hemma igen. Tjejerna underhöll sig själva. Jag skalade räkor till kvällens middag. När Mr Persson kom från träningen stod maten på bordet....



Pasta med räkor,broccoli,fänkål,citron, chili och vitlök m.m


Crille fixade efterarbetet, jag duschade tjejerna. Busiga som vanligt....



Våra älsklingar ♥♥♥




Skruttungen avslutade kvällen med att få naglarna målade.


Crille tittar på VM. Jag tror han köpt någon god muta till mej. Kanske lite mörk choklad.... måste titta efter, har varit godissugen i flera dagar utan att ge efter.

Ha en fin kväll!



Postat av: Sanna

Men vilka sötnosar du har!!!

Sommarlov?? Pluggar du??

Hoppas att du får en fantastisk helg nu

Kram

2010-06-12 @ 10:06:13
URL: http://sannasegna.blogspot.com
Postat av: Camilla

Fotboll?

Vad är det? ;)

Nä...vi satte oss ner och såg en film.

Ha det bäst!

Kram!

2010-06-12 @ 11:05:16
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Johanna

Mysig första dag på sommarlovet! :)

Kram kram

2010-06-12 @ 15:35:51
URL: http://skuggis.wordpress.com
Postat av: Linda

Men guuuu så gott det där såg ut då... mums...

2010-06-13 @ 22:42:24
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: