måndag....

Idag vaknade vi till en planlös måndag. Helt ok efter en helg full av aktiviteter. Jag var kluven till om det skulle bli ett par timmar på stranden när Crille slutat jobbet..... vi kom fram till att ta en paus och hoppas att vädret håller i sig.

Jag och älsklingarna promenerade till "ankdammen". Alla gick för egen maskin. Ellie är så nöjd när hon spatserar iväg med sin lilla gröna gräsklippare, då kan hon gå långt. Frågan är bara om hon går åt samma håll som mamman vill.... Fåglarna matades och vi gick vidare till lekparken. Vi hade lite löst pratat om en playdate med grannarna och till Siris stora lycka dök de upp en stund senare. Då är skruttungen "stor tjej" , springer iväg med Julia (som blir 6år till hösten) klättrar på klätterställningen, gungar och kan ta fart själv. Vi hade en trevlig förmiddag men tiden går fort när man har roligt.... Crille skulle komma hem på lunch och vi blev sena som vanligt. "jag ska bara" " Kan inte vi också fika här?" önskningar och frågor som bidrog till att den lilla biten hem plötsligt kändes väldigt lång.

Vi tog oss iaf hemåt tillsist och maten stod på bordet strax efter 12. Hungriga barn och vuxna kalasade på lax och nypotatis.

Crille cyklade tillbaka för några till timmars jobb. Vi tog siesta inomhus. Ellie sov ett par timmar. Siri lånade datorn en stund. Hon börjar kunna mer och mer själv, behärskar musen okej. Jag drack kaffe i lugn och ro innan det var dags att fixa i ordning det vanliga plocket.

När lilla trollungen sovit färdigt packade vi in oss i bilen för att hämta upp Mr Persson i stan. A6 var målet. Jag behövde en ny mobil. Råkade få vatten i den gamla.... Efter alla år som Ericsson anhängare har jag bytt till Nokia. Ingen aning om jag blir nöjd men nu är det gjort.

Vi tänkte också shoppa lite sommarkläder i värmen :) Påminn mej nästa gång att det är näst intill omöjligt att koncentrera sig på att hitta något samtidigt som två vilda barn gömmer sig under kläderna på ställningarna. Det är ett under att jag kom hem med en sommarklänning och att Crille lyckades hitta ett par shorts.

När vi kom hem igen var det bara att köra på med middags och kvällsracet. Hos oss funkar det tyvärr inte att ha tjejerna vakna längre om kvällarna. De vaknar (läs Ellie) mellan 6 halv 7 ändå sen blir dagen fylld av gnäll.




Kram

  


Postat av: Johanna

Mysigt att va ute & leka. Hoppas du blir nöjd med din Nokia. Jag har en "gammal" 6500 Classic & diggar den... Kram

2010-07-05 @ 22:27:18
URL: http://skuggis.wordpress.com
Postat av: Linda

kul med ny mobil.. har aldrig ägt en nokia men den är säkert jättefin.

2010-07-05 @ 22:39:17
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Lina

Vilken fin bild på fina tjejer!!!

Må så gott vi hörs o ses!!



Kram Lina o killarna

2010-07-05 @ 23:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: