Tandläkarbesöket gick fantastiskt!!

Siri var på den årliga kontrollen hos tandläkaren i morse. Crille följde med henne. Skruttungen hoppade glatt upp i stolen, tittade på lampan, gapade, fick titta på spegeln och lät tandläkaren pensla lite bananlack. Tänderna såg jättefina ut men hon saknar en liten flisa på ena framtanden. Jag har sett att det är ett hack och jag tror att det blev när hon föll i en trappa på förskolan. Vi var och visade upp tänderna då men hon var så ledsen så det gick inte att se den lilla skadan som blev. Som tur är verkar det inte ha påverkat tanden förövrigt.

Jag stannade hemma med Ellie som fortfarande är dunderförkyld men inte fullt så gnällig som igår. Tack för det lilla älsklingen. Passade på att tvätta några maskiner tvätt. Försökte även städa men det är en ekvation som inte helt går ihop med lilla trollungen som bara drar fram allt igen. Lite blev det gjort iaf. Jag tog mej ut på en promenad till Siris förskola. Kände mej rätt ok men blir fortfarande lätt yr av minsta lilla, undrar hur lång tid det kommer ta att bli helt pigg??? Som tur var hade barnen varit ute både förmiddag och efter lunch så jag behövde inte ha dåligt samvete för att vi stannade inne resten av dagen.

Älsklingarna har lekt så bra. Kul när de kan hitta något att göra tillsammans. Först var det dragleksaker som for omkring i hela lägenheten. Efter det åkte de båt och myste på en filt. Ellie är med på det mesta storasyster hittar på, bara det är en lek hon förstår.

Vi avslutade kvällen med att dansa till smurfhits, en klar favorit hos båda tjejerna. För att sen kunna läsa en bok brukar jag lägga lilla trollungen i sin säng med en egen pekbok medans jag kryper upp i Siris säng för att läsa den sagan hon valt. Det blir lite lugnare då när lillasyster inte kan klättra omkring och slita i bok och mamma.

Nu väntar jag på att Linas Matkasse ska levereras. 5 stycken middagar med recept direkt till dörren varannan vecka. Så smidigt!!! Sist var det bara ekologiskt, mycket grönsaker och färska råvaror. Vi lagade inte alla recept exakt som det stod men vi har använt all mat så det var helt klart värt att prova. Nähä, nu plingar det på dörren...




Vår lilla "snorunge", hoppas verkligen förkylningen lagt sig tills imorgon.


Kram ♥


Postat av: Sanna

Men vad stor hon har blivit och hon är ju sååå söt din fina lilla tjej!!

TA hand om dig och tjejerna stor KRAM

2010-02-01 @ 22:41:36
URL: http://sannasegna.blogspot.com
Postat av: Johanna

Skönt att det gick bra hos tandlkaren! Hon får krya på sig & du med :)

2010-02-02 @ 09:10:03
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Carolina

Vad duktig hon var hos tandläkaren, sist Oliver var där så bara gallskrek han... Lilltjejen är så otroligt söt! Så smart det låter med matkasse, undrar om det finns något sådant i Gbg-området... Krya på er! kram!

2010-02-02 @ 09:44:00
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Camilla

Vad duktig hon är... och söt.

Jätte söt.

Ha det bra och kram på dig!

2010-02-02 @ 09:44:38
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ingela la la

Vad bra att det gick bra hos tandläkaren.



Jag är lite sugen på att prova den där matkassen, har läst en del om den men tänkte att jag kanske inte skulle laga som det stod och att det då skulle vara bortkastade pengar ;)



Hoppas att allt är bra annars!

Kram Ingela

2010-02-02 @ 11:43:02
URL: http://www.ingelalala.se
Postat av: Frida

Hej kära vännen!

Va härligt att få ett litet livstecken från dig, har tänkt på dig mycket! Hur känns allt?



Jag ska absolut inte klaga hihi, våren kommer snart ska du se och då hoppas jag att du är fit for fight för en och annan fotbollsmatch :)

KRAMAR

2010-02-02 @ 13:42:31
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Frida

Det hoppas jag verkligen att du snart är :) ta hand om dig så länge!

KRAM

2010-02-02 @ 14:00:25
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: kajkalle

kul att bloggen e igång igen. krya på er!

kram k

2010-02-02 @ 19:57:39
Postat av: Rebecca

Hej söta!

Skönt att se att du är på benen igen.

Vad bra att det gick bra med tandläkaren, det kan ju vara lite knivigt just när de tvingas att gapa och att folk grejar i munnen.



Hoppas du snart blir piggare.



Massor med kramar!

2010-02-02 @ 20:13:21
URL: http://www.cheeky.nu
Postat av: Jennie & Grodan

bra tips på linas matkasse :) dom har erbjudande idag för 499 kr kassen. lät ju som ett bra pris!

2010-02-03 @ 17:22:13
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: