Sportlovsaktiviteter

Den här veckan har Siri sportlov. Vi försöker hitta på något roligt varje dag. Roligt behöver inte vara så avancerat med små barn utan det enkla är ofta bäst. I måndags  var vi i lekparken. Gunga tycker även Ellie är kul. Efter en stund tog jag med barnen hem till Rebecca och Lova. Vi blev bjudna på middag och lekte bort ett par timmar innan det var dags att gå hem till sängen.



Siri och Lova. Bilden är från en middag hemma hos oss för någon vecka sen.


Igår var vi ruggigt aktiva. Jag började dagen med att sortera tvätten och lägga i ett par maskiner. Sängarna fick nya fräscha sängkläder. Barnen och jag själv fixade i ordning oss för dagen.  Vi gick ut redan vid 10-tiden för att möta Lina, Cornelis och Frits i pulkabacken.
De stora åkte kana på isen. Det tog inte många minuter innan de hade fått en ny kompis. Så härligt det är när de tar kontakt med varandra även om de aldrig setts förr. Siri, Cornelis och nya kompisen Alvar åkte tåg i backen och hade superkul.
Tyvärr tröttnade Ellie allt för fort och vi begav oss hem till oss för att laga lunch. Fullkornspasta, köttfärssås och morotsstavar smakade gott!! Vi åt i skift. Frits satt i mamma Linas knä. Ellie stod upp i barnstolen och slevade in mat mellan varven. Jag försöker spänna fast henne men 1 sekund senare har hon krånglat sig ur. Siri och Cornelis är som tur är ganska "självgående". Ändå konstaterade vi att en måltid med 4 barn är allt annat än lugn och ro, hihi. Jag åt min mat kall.

Dagen gick fort och plötsligt var klockan redan 15. Kompisarna gick hem. 

Crille som hade en fullspäckad dag med dubbla träningar, mentalträning och lunchmöte någonstans där mittemellan var hemma och vände. Vi lyxade med smoothi till mellis. Siri var helt slut så resten av dagen var en utmaning att hålla henne vaken. Middagen ensam med barnen var endast ett stort kaos. Ellie kastade sin mat på golvet och vände tallriken i knät. Siri somnade vid köksbordet och fick knappt i sig någon mat alls. Jag tappade upp ett bad och tvättade av barnen sen var det marsch i säng. 

Idag fick hela familjen sova ut. Vår dag började inte förrän efter 8. Inte undra på när de var så trötta igår....

Nu slappar vi en stund efter en promenad och lunch på stan. Snart ska vi till Geetha  för att fira hennes födelsedag. Stort GRATTIS vännen!!!!






Puss och kram ♥♥♥ 
 


Postat av: Carolina

Mysigt med sportlov och små aktiviteter :-) kram

2010-02-17 @ 15:15:19
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Lina

TACK för en fantastisk dag!! Ha ha kan inte annat än att skratta åt matsituationen!!! Vet vad jag har att vänta mig om ett år eller så...

Vi hörs!!!

Kram från mig och grabbarna

2010-02-17 @ 15:51:13
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vad mysig med sportlovsaktiviteter! Vad skönt med sovmorgon också! :)



Sv: Ja det var JAG! Vi var på kaffe paus på lunchen och det var smockat med folk. Kristin ropade på mig från kön och frågade om hon skulle beställa till mig. Vi satt vid lekhörnan. Vad komiskt, men synd att vi ändå missade varandra :)



Kram Elin

2010-02-17 @ 16:04:40
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Tänk att middagstid oftast är KAOStid hihi..

Här har vi sportlov om två veckor & då väntar Sälen på oss ;)

Hoppas att ni fick en lugnare kväll idag!

Hahah då kan vi pissa i kors ;D

Kramar<3

2010-02-17 @ 17:55:59
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad skönt med lite ledigt. Det skulle jag behöva..!

2010-02-17 @ 18:33:47
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Camilla

"Vi" har inte sportlov fören vecka 10.

Försök att njuta av varje minut av deras ledighet

Ha det bra och kram på dig!

2010-02-17 @ 18:36:03
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Linda

Mycket roliga aktiviteter, Oscar har också sportlov men han valde att "fira" det på fritids, kan i och för sig förstå honom, universeum, skridskor, semeldag och filmfredag, vad kan slå det?:) Inte tråkiga mamma iaf hihi

Kram

2010-02-17 @ 20:06:33
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: MissyElliot

Mysigt med sportlov, det har vi också... Massa mys och en del småaktiviteter...

:-)

2010-02-17 @ 21:39:58
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: