Lördag

Vi har haft en lugn natt. Fantastiskt!! Siri somnade i sin egen säng igår kväll inte ett ljud om napparna. Känner mej lite tjatig men jag tycker hon är så duktig. Från att vara helt beroende av sina tuttar till att sluta är ett stort steg. Även om hon inte fått ha dem speciellt mycket på dagtid, har hon lånat Ellies i smyg. Inatt kom skruttungen in till oss strax efter 24, inte ett pip. Hon var uppe och kissade, fortfarande inte en suck. Hela familjen sov till 07.45, då bestämde Ellie att det var dags att stiga upp. Stackarn hon undrar nog varför hon är själv kvar i rummet när hon vaknar på morgonen.

Vi har precis ätit frukost, havregrynsgröt,köttbullar,rödbetssallad,juice och macka. En rejäl helgfrukost. Ellie mumsade i sig flera stycken köttbullar. Hon har börjat att äta mer och mer av vår mat. Innan har hon fått mest burkmat och inte haft lust att smaka något annat. Frukt, naturell yoggi, pasta och olika grönsaker har hon däremot gillat att pilla i sig.

Förtillfället har tjejerna redan hunnit dra fram leksaker i hela lägenheten. Jag tycker inte jag gör annat än plockar och tjatar att de ska städa undan innan de börjar med nästa lek. Göra färdigt är fortfarande svårt...

Jag börjar bli rejält trött på kylan, över 10 minus även idag. Snön är väl en sak med denna iskyla. Ellie vill inte gå utanför dörren. Blir bara massa skrik och gnäll. Det kan vara okej när både Crille och jag är med men när jag är själv drar jag mej verkligen för att bulsa på barnen för att gå ut den lilla stund trollungen är nöjd. Vi är oftast tvugna att gå in efter 45 minuter. Jag får se om det blir en sväng till parken idag.... igår var faktiskt lilla fröken ganska nöjd.

Crille ska snart iväg för att spela säsongens första träningsmatch. Inomhus som ni kanske förstår. Tjejerna och jag tar dagen som den kommer. När Mr Persson kommer hem efter en vinst får vi hoppas, blir det hämtpizza. Otroligt längesen. Jag har bara ätit fettsnål, fiberrik och nyttig mat, inga sötsaker, läsk eller kaffe den senaste månaden. Jag tror nog att magen fixar det här nu.

Igår fyllde min väninna Ida år. Hurra,hurra,hurra,hurra. Ikväll är vi i "tjejgänget" bjudna på middag hem till henne. Jag har tyvärr tackat nej då jag känner att 20 mil är lite långt att åka som läget är. Däremot önskar jag att mina vänner får en trevlig middag och tar hem storvinsten på triss.




Grattis Ida!! Ring om ni tar hem storkovan. Kram ♥♥♥


Postat av: Linda

Klart du får "tjata" om att du har en duktig tjej. man ska vara stolt över sina barn!

2010-02-06 @ 11:56:38
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Malla

MM så gott med pizza, hade jag lätt kunnat ta idag, men jag hade itne bilen i värmaren så det blev korv och makaroner :P Inte det roligaste en lördag men men :)

Ha en bra kväll!

2010-02-06 @ 16:36:50
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Ja du det blir MYCKET saker när de små¨liven leker. Jag har varit benhård på att de ska leka i sina rum, & det fungerar oftast. Har man tre små tjejer skulle huset vara belamrat med deras grejer om de fick leka överallt.

Vad mysigt med pizza, håller tummen för att de vinner!!

Massor av kramar<3

2010-02-06 @ 19:06:32
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack för grattishälsningen Anna! Vi saknade dig på tjejmiddagen igår. Vinsten blev inte så dålig, även om man inte kan kalla den storkovan.

Kram I

2010-02-07 @ 09:48:38
Postat av: Camilla

Jag är så glad att det går bra för henne med tutt avvänjningen.

Hon är så duktig

Såg du mig vinka?

;)

Ha det bra och kram på dig!

2010-02-07 @ 10:42:02
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: cecce

Det där med stäningen lär de sig aldrig. Tyvärr käns det som man får tjata även när de blivit tonåringar! Men du kanske lyckas bättre än jag. Konstigt för på dagis är de så duktiga och plockar undan och hjälps åt med städning, men hemma funkar det inte.



Stackars dej som inte kan äta pizza och godsaker. Hoppas du blir bättre snart!



Kramar

2010-02-07 @ 20:55:17
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Becksan

Vad roligt och skönt att det går så bra med Siri! En jätteduktig tjej ju, så tuttig som hon varit! Får försöka ses nu i veckan istället, ledsen att jag fått avböja hela tiden! Hoppas helgen varit bra! Kramar

2010-02-07 @ 21:21:37
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: Sanna

Städningen tar aldrig slut känns än idag som jag inte gör annat än plockar och jag har försökt lära mina barn ta undan efter sig.

Ibland kanske det är så att dom inte ska ha sina saker i alla rum som svärmor säger, men men det kommer väl ordna sig.

Hoppas att ni hade en helt underbar dag.

Här var det minus 5grader och strålande sol....

KRAMISAR

2010-02-07 @ 21:50:48
URL: http://sannasegna.blogspot.com
Postat av: a home far away

Oj så kallt ni har, burr. Städning är en never ending story...suck.



Ha en fin dag

Kram Gunilla i Singapore

2010-02-08 @ 03:37:42
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: