En helg flyger snabbt förbi.

Jag har inte bloggat på hela helgen utan ägnat mej helt åt familjen. Det tar ändå en del tid att skriva ett inlägg givetvis beroende på längd och innehåll. Vår helg har varit lugn men ändå ganska händelserik.

I lördags spelade Crille träningsmatch. Mitt på dagen, inomhus. 1-1 mot Gais. Jag och barnen stannade hemma. Ellie behöver sova några timmar mitt på dagen, inte så lätt att få till om jag först ska packa in barnen i bilen sen ut, försöka lägga i vagnen.... ja,ja ni kanske förstås, jag tycker helt enkelt det blir för stort projekt.

Jag städade hela lägeheten. Barnen plockade fram. Jag plockade undan, dammade, dammsög, torkade golv, stängde dörrar för att begränsa och få städa klart. Vid klockan 10 började jag, vid 15 var jag färdig. Det tar sin lilla tid med två barn, varvat med lunch, blöjbyten, konfliktslösning, sovstund och mellanmål. Det märktes ungefär i en sekund att det var rent och fräscht.

När jag precis var färdigduschad och påklädd ringde det på dörren. Rebecca, Micke och Lova kom på besök. Tacomiddag, lek och melodifestival stod på schemat. Det känns som Tacos är ständigt återkommande hemma hos många familjer och en stor favorit hos barnen. Inte hos oss. Siri äter endast tortilliasbröd, ost och oliver. Lova åt bröden och gurka. Ellie nästan bara grönsakeroch ytterst lite köttfärs.Det var vi vuxna gottade oss.

Det blev en trevlig kväll men med ett par olyckor.Stackars Lova var en riktigt liten olycksfågel, trillade av stolen mitt i middagen och slog sig i huvudet. Gick bra men hon blev rädd och ledsen. En stund senare dansade hon med Siri, tjejerna krockade och Lova blödde rejält med näsblod. Vi lugnade ner oss med melodifestivalen en stund men när alla bidragen var framförda gick kompisarna hem. Alla började bli trötta efter en lång dag. Ellie sov sen länge och Siri somnade i soffan.



Sagostund med Micke. (Bilden är lånad av Rebecca)


Söndag och alla hjärtans dag....
inga presenter men dock en sovmorgon och dukat frukostbord bjöd Crille på. Jag brukar alltid ha engagerat mej och köpt någon överaskning eller hittat på något kul men iår orkade jag faktiskt inte.Vi bestämde oss för att ha en mysig familjedag ♥

En tur till pulkabacken med en något trotsig 3-åring som tinade upp efter ett mellanmål och frisk luft. Även Ellie tyckte det var roligt att åka fort ner för backen.



Det blåste och var riktigt kyligt, mycket kläder krävdes för att hålla värmen.


Efter lunch somnade Ellie i sin säng. Siri ville titta på Babar men somnade i soffan. Crille och jag passade också på att blunda. Det gäller att nyttja de lugna stunderna.

Pigga och utsövda åkte vi en sväng till Ikea. En fika, blåbärsmuffins till mamman, kladdkaka och kanelbulle till pappan, chokladboll till storasyster och så lite fika som möjligt till lillasyster. (Mammas muffins var mums....)
Barnen lekte loss inne på barnavdelningen. De gillar verkligen att vara på Ikea. Vi handlade inget speciellt och glömde det vi kom dit för. Förvirrade familjen. Vi skulle köpa överskåp till Siris kök, en försenad födelsedagspresent från mormor och morfar.Det får bli en annan gång, orkade inte gå in igen när vi betalat de andra sakerna som vi inte åkt dit för....



Minikök från Ikea


Söndagskvällen bjöd på Sushi till mej och kinamat till mina älsklingar. Bad av barnen och en film i soffan. "I Love you man" En helt okej, tokrolig komedi som jag säkerligen har glömt att jag sett om ett par veckor.

Siri kunde inte sova. Hon somnade samtidigt som vi vuxna men vaknade i vanlig tid i morse. Jag räknar med att vi kommer få en tuff dag.... Hon är ledig från förskolan då det är sportlov. Jag ska ägna dagen åt att hålla henne vaken så hon kan somna i vanlig tid ikväll. 

Nu är det hög tid att ta tag i dagen!!!

Kram ♥♥♥ 


Postat av: Carolina

Vilken härlig helg ni har haft, skrattade lite åt att ni glömde köpa det ni skulle på Ikea - det låter som något vi också skulle kunna göra! ;) kramar

2010-02-15 @ 11:03:25
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

MYCKET har ni hunnit med...

Inte lätt att ha en liten trött treåring hemma, hoppas att det fungerat ändå & att hon sover skönt i sängen nu!

Pussar<3

2010-02-15 @ 19:25:20
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: cecce

Hej!

jojoj...förstår att du inte hinner skriva några inlägg med så späckat schema. Livet som småbarnsmamma är verkligen tufft. Hoppas du inte tar ut dej...hur mår du?? Har du hämat dej ordentligt??

IKEA-köket har jag länge varit sugen på att köpa till Lillalullan. Tror hon kan ha mycket roligt med det.



Ha en fin kväll!

Kramar!

2010-02-15 @ 20:50:21
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj har ni redan sportlov. Här är det först vecka tio. inte för att jag märker av det nåt... jag jobbar som vanligt då.

2010-02-15 @ 21:25:28
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Maria

Sånt där minikök vill mina barn ha :)

2010-02-16 @ 14:42:45
URL: http://mariaelisabethristo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: