Bullar eller pussel?

Ellie har varit lika snorig även idag. Tempen tycks ha fastnat på 38.6. Stackars liten, vill bara att hon ska bli frisk nu!! I morse ville hon inte ha sin gröt men drack massor med vatten. Crille fixade en god smoothi med banan, bär, yoggi och havregryn. Det gick hem. Lilla trollungen fick i sig två glas.

Hon lullade omkring här hemma på förmiddagen och gnällde. I vanliga fall sover hon bara en gång efter lunch men idag fick hon en frukt innan hon kröp i säng redan vid 10-tiden. Det var välbehövligt! Nästan 3 timmar sov hon.

Crille tränade i förmiddags. När han ändå var iväg passade han på att fynda några böcker på bokrean. "Alla vi barn i Bullerbyn" Siris nya favorit. "Häxan från Portobello" av Paulo Coelho och en bok om Rolling Stones. Jag kan tänka mej en titt imorgon. Har ni något bra boktips????

När jag hämtade Siri på förskolan började det toksnöa, igen.... finns det ingen stoppknapp? Inte kul att vara ute då. Jag frågade skruttungen om hon ville baka bullar eller köpa ett nytt pussel. Kände att något måste vi hitta på. Det blev bullbak men på väg hem smet vi in i pappershandeln och köpte ett nytt pussel också. Tänk att jäst kostar ett par kronor alla andra ingredienser fanns hemma. Om vi gått ut och fikat hade det kostat lika mycket som pusslet Siri fick . Jag menar vi tjänade på att göra både och, eller....




Ellie fick smaka bullarna. Vi försöker annars hålla henne ifrån sötsaker men lilla älsklingen är sjuk då måste man få lite extra mys.

Efter middagen åkte Crille och Siri till Elmia för att se Södras träningsmatch. Mr Persson har ont i knät så han satt på läktaren idag. Skruttungen tycker alltid det är spännande att åka iväg och hitta på saker. Behöver inte vara något avancerat. Ikväll var hon nöjd med en hembakad kanelbulle och en fotbollsmatch som slutade 2-1 till de gröna.

Jag är nöjd i soffan, bara barnen kommer till ro inatt och inte föregående upprepar sig.

Kram ♥♥♥


Postat av: Sanna

Men lilla sötisen man ser att hon har feber och självklart ska dom ha ngt gott på sjukhuset sa dom ge henne ngt hon gillar bara hon får i sig ngt..när hon var så sjuk som liten.

Ta hand om er och krya på lilltjejen

KRAMISAR

2010-02-25 @ 22:34:30
URL: http://sannasegna.blogspot.com
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Stackars lilla Ellie som mår dåligt, hoppas det blir bättre fort nu. Hittar du stoppknappen till snön tryck lite för mig också ;)



Jag måste nog också kika lite på bok-rean, kul med fina barnböcker!



Jag önskar dig en härlig fredag, Kram Elin!

2010-02-26 @ 08:10:49
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: kajkalle

hej!

stackars ellie!

lova också varit sjuk, öroninfl, ätit otäck kåvepenin, blä!

pigga på er!

kram

2010-02-26 @ 08:26:51
Postat av: Camilla

Stackars vännen!

Hoppas att hon kryar på sig snart.

Kram på er!

2010-02-26 @ 08:43:28
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag köpte en underbar bok igår: Smoothies & juicer (se bloggen). Åh, gott med bullar! :P

Ha en trevlig helg!

Kram

2010-02-26 @ 09:30:32
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: cecce

Hej!

Klart man ska unna si godsaker då man är sjuk! Bullbak går alltid hem!!



Sitter just nu i bilen på väg hem från vår lilla minisemester. Nu väntar verkligheten igen!!



Ha en fin och sköön fredag!

Kramar

2010-02-26 @ 12:05:24
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Linda

Klart ni tjänade på att både baka bullar och köpa puzzel:) Det har blivit hutlöst dyrt att gå ut och fika, våra barn vill nästan alltid att vi fikar då vi är ute och handlar men vi har fått säga stopp nu för det funkar liksom inte, vilket är lite tråkigt, tycker egentligen det är jättemysigt.

Hoppas hon snart kryar på sig, trevlig helg, Kram

2010-02-26 @ 19:27:15
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Linda

Åh jag bakar nästan aldrig. Tycker det blir så stökigt. Och så gillar jag inte att måsta följa recept. när jag lagar mat kan jag inprovisera. Men baka är jag för dålig på så då måste jag läsa hur man gör och hur mkt som ska i... hm...

2010-02-27 @ 09:53:20
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: