Babysångspremiär

Ellie har varit på sin första sångsamling. Jag har varit med förr när storasyster var bebis. Tänk att lillasyster skulle bli drygt 13 månader innan hon fick komma iväg på sin första "riktiga" aktivitet. Vilken skillnad det är med första och andra barnet. Siri gick på babysim redan som 3 månaders bebis sen var det fortsättningskurs, öppna förskolan, babysång, mammaluncher och barnvagnpromenader. Ellie har mest fått hänga med på resten av familjens göromål utan några egna intressen. Hihi, eller var det mina intressen Siri fick hänga med på?

Idag skyndade vi oss för att bli redo. Klockan 10 började det. Ellie  grät när det var så många nya bebisar och deras föräldrar. Hon fick sitta i mitt knä med nappen i munnen. Hua,det var läskigt. Kanske var någon lite farlig.... När väl gitarren togs fram och sången började tinade lilla trollungen upp. Vi fick en trevlig stund och stannade även kvar efteråt för att leka och fika

Det här får helt klart bli vår nya torsdagsaktivitet. Ellie börjar bli stora tjejen och mår bra av att få träffa andra barn i sin egen ålder och inte bara Siris kompisar.




"Imse vimse spindel"  är favvis sången


Kram ♥♥♥


Postat av: Becksan

Tack så mycket! Jag håller tummarna att Lova är frisk till lördag så vi kan ses. Såg att du ringt förresten, glömde ringa upp, var i skolan. Kram

2010-02-11 @ 20:37:27
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: cecce

Hej!

Babysång är trevligt! Har gått på det med alla mina barn och de har verkligen gillat det.

Sång och musik tror jag alla barn gillar!!

Vuxna också för den delen!



Kramar!

2010-02-11 @ 20:52:01
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Linda

Känner igen det där, med Oscar var jag på öf flera gånger i veckan , babysim och kyrkans bartimmar, med tvillingarna blev det öf en par gånger tror jag, Moa har inte ens varit dit. Tråkigt. Men ja man kan inte vara så flera ställen samtidigt och ju fler barn man har ju mer är det de större barnens behöv som får styra de mindres.

Kram

2010-02-11 @ 21:15:54
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: A home far away

Ja hihi, med första barnet gjorde man allt, det var så nytt allting. Nu när jag väntar mitt tredje (en riktig sladdis) hoppas jag att jag kan återuppleva det nya igen:)



Kram Gunilla i Singapore

2010-02-12 @ 08:47:24
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: