Tålamodskurs sökes!!!!

Imorse var det dags igen.... Siri tappade humöret utan någon direkt anledning. Morgonen började bra. Frukost inga problem, toalettbesök, plocka igjordning efter en stunds lek gick som på räls. När jag bytte blöja på Ellie började eländet. Siri gick in på rummet för att klä på sig kläderna hon själv valt kvällen innan. Trosor och tröja gick bra men när tightsen skulle på hände något.... hamnade snett eller på fel håll, jag vet inte. Jag fick inte hjälpa till men ändå skulle hon inte göra själv. Jag gjorde mej och Ellie färdiga. Skruttungen skrek och grät i bara trosorna när vi andra stod påklädda och färdiga i hallen. 45 minuter tog det för Siri att klä på sig,borsta håret och tänderna. Vi var ute i god tid men så gott om tid kommer vi inte ha i fortsättningen. Jag orkade inte ta striden angående sitta i vagnen också utan idag fick även storasyster åka.

För Ellie gick det däremot bättre idag. Jag kunde följa med storasyster in på hennes avdelning medans Ellie stannade kvar på sin under tiden. Även idag lekte Ellie helst på "torget" mellan avdelningarna men jag kunde sitta en bit bort. Lilla trollungen tog kontakt med andra barn, vågade gå en bit ifrån mamma och verkade inte ängslig trots att hon inte såg mej. En bra början!!

Vi skyndade hem. Lova skulle vara hos oss ett par timmar. Siris humör fortsatte. Lova visade däremot en ängels tålamod idag. Hon lånade ut bytte och lät i stort sett Siri få precis som hon ville, vilket inte var lätt för hon ändrade sig hela tiden. "Anna, Siri är sur" kom Lova ut i köket och berättade. Vad skulle jag säga.... jag frågade om vi skulle låta Siri vara själv en stund så kunde Lova och Ellie leka. Det gick bra. Tjejerna målade och snart ville även Siri vara med.

Jag fixade en enkel lunch, stuvade makaroner, stekt falukorv och morötter. Barnen åt som hästar :)



Tjejsnack.....


Nu har vi en lugn stund här hemma. Behövs verkligen efter dagens start. Måtte dessa strider sluta snart!!!

Kram


Postat av: Anonym

Tack för hjälpen idag! Säg bara till om jag ska passa era någon gång. Eller så kan du lämna Siri här när tålamodet tryter! Kram

2010-08-17 @ 14:42:26
Postat av: [ F o t o - V a r d a g ]

så fin design du har, verkligen superläcker

och otroligt söt bild på telefonbruttorna här ovan :)

2010-08-17 @ 14:43:07
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: Shiko

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

Om du har redan röstat så ber jag om ursäkt, och man kan rösta igen.

2010-08-17 @ 16:24:38
URL: http://shikos.blogg.se/
Postat av: Therese

Lilla pluttan, vilket humör! Men söt är hon i allafall :)

Kram

2010-08-17 @ 20:59:03
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Jag känner igen mig så himla väl, min mellantjej Astrid är lika labil i sitt humör för tillfället...minsta sak & hon bryter ihop...

Men det är bara att bita ihop & inte bli rag för det hjälper ändå inte ett dugg.

MASSOR av varma kramar<3

2010-08-18 @ 10:30:40
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: