Bara tjejer....

Vi är bara vi tjejer hemma och just nu är det bara Ellie och jag. När vi vaknade i morse satt Crille redan på tåget till Sundsvall. Match ikväll. Jag vet inte varför de inte flög upp, måste bli en otroligt jobbig resa utan någon vidare bra uppladdning.... ikväll stiger de på natt tåget tillbaka för att vara framme tidigt imorgon här i Jönköping. Deras dag börjar då med hotellfrukost för att sedan köra ett träningspass. Jag kan säga att jag är inte vidare avundsjuk. Mr Persson är fortfarande inte helt kry, han har hostat hela natten för hostmedicinen vi hade hemma var tydligen dopingklassad. Ingen medicin för älsklingen. Kul att åka när han kanske inte ens kan spela.....

Jag är bortskämd till vardags att inte behöva göra iordning två barn plus mej själv utan oftast är vi två vuxna hemma på morgonen. Idag blev det lite annorlunda. Alla tjejerna skulle bli färdiga. Vi struntade i frukostgröten och det blev fil istället varpå Siri säger "Men mamma, får vi ingen frukost idag" Vi äter nästan alltid olika sorters gröt på morgonen så för henne var det mellanmål som serverades. Som vanligt ville Siri vara hemma men så fort hon kom till förskolan var det fullt ös, bus och lek. Inga tårar, utan hon tog glatt på sig de nya regnbyxorna sen cyklade hon och Lova skrattandes iväg. Gullungar!!!!

Ellie
och jag håller oss hemma på förmiddagen. Jag behöver städa (som vanligt) I eftermiddag kommer troligen Rebecca, Lova och lillasyster Saga direkt efter förskolan. Vi käkar mellis hos oss sen får vi se om det blir en sväng till lekparken vid skogsbrynet..... Det har regnat inatt så det är svårt att avgöra åt vilket håll vädret tar vägen men jag tror att det spricker upp och blir fint även idag. Igår kväll hade vi 18 grader, jackor och mössor åkte av. Vi var bara inne för att äta middag annars höll vi oss utomhus. Det gäller att passa på när det är så fina dagar!




Fina kompisar. Bilden är från dagen då Lova blev storasyster.


Ha en skön tisdag!!


Postat av: Linda

Tråkigt att han fortfarande känner sig dålig, hoppas han känner så pass att han kan spela och inte åkt upp i onödan.

Får dom ingen frukost barnen? hihi, sånna kan våra barn också vara om man liksom bryter på det invanda mönstret, Kramar

2010-04-27 @ 13:10:22
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Livet på en pinne för oss idrottsfruar hihi...

Visst är det härligt med vädret...vi åt tom mellis ute igår..

Ha en jättefin dag ed era vänner!

Massor av kramar<3

2010-04-27 @ 13:31:29
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Hur sjukt avis jag blir på vädret... blä.



jag bor INTE i närheten av sundsvall.. det är nog bra precis 60 mil dit. haha... Vi bor i Kalix. 8 mil längre upp efter E4an sen man passerat Luleå

2010-04-27 @ 18:38:24
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Johanna

Låter som ni haft en bra tisdag! Hoppas Crille kryar på sig! Kram

2010-04-27 @ 21:38:03
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Frida

Hihi jaja ett rum i det huset är ju bättre än inget ;) Bara du inreder det snyggt också som resten av huset.



Hoppas ni haft mysig tjejtid nu när mannen varit borta :)

KRAMAR

2010-04-28 @ 09:55:15
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Postat av: Elin

söt bild :)

2010-04-28 @ 10:06:43
URL: http://ellee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: