Sömntutor....

Denna dag har sömnen spelat en stor roll (som vanligt alltså...) men på ett annorlunda sätt.

Ellie vaknade redan vid 05.30 och det var fortfarande mörkt ute. Sängen var varm och skön, behöver jag tillägga att jag hade ingen lust att stiga upp. Jag försökte få henna att somna om med lite amning,hjälpte inte. Jag lät henne få ligga i vår säng, inte heller det hjälpte till en början men hon gosade in sig under täcket och vi bara myste. Efter en lång stund gav jag upp och var på väg ur sängen när jag såg att hon började nicka till.

Så skönt, hela familjen fick sovmorgon tillsist. Strax före 8 vaknade trollungen. Crille kom ganska sent till jobbet när ingen av tjejerna väckte honom.

Trots sovmorgon somnade Ellie igen efter ett par timmar och sov till lunch.

Siri däremot, hade inte sovit alls på förskolan. Hon och ett par kompisar hade bestämt sig för att sova det kan man göra en annan gång!

Crille och jag som tagit med hennes cykel när vi hämtade på förskolan, tänkte att ja då får hon vara vaken till kvällen. det var bara att köra på med aktiviteter. Vi hämtade paketet från H&M. Så fint!! (Hade för mej att jag beställt en blå klänning men den som kom var lila...)
 
Cyklade hem, fixade mellis.

Siri fick baka sockerkaka i sin egna lilla form, kakan blev så söt! Vi bjöd in Geetha att smaka.

Förövrigt fylldes eftermiddagen av dans, pusslande, innebandy, lek med bilar..... Jag har varit en riktig lektant. Kul i och för sig men inte mycket annat har blivit gjort utan all tid har gått till att hålla henne vaken och inte tänka på napparna.

Middagen serverades och jag kunde andas ut när Skruttungen ätit,borstat tänderna och fått på pyjamasen. Så satt hon i soffan och tittade på Bolibompa. Jag matade Ellie med kvällsgröten och pratade med Siri samtidigt. Plötsligt fick jag inget svar längre.... tittar ut från köket och ser henne ligga i soffan.




Min stora älskling somnade på soffan, helt slut efter sin första dag utan eftermiddagsnap.


Undrar om jag ska göra detsamma....


Postat av: Anonym

det tycker jag, säg till vad du tyckte sen =)

vilka otroligt söta barn

2009-09-21 @ 21:19:39
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Naaw, sötnosen då!

Hoppas du sover gott nu och får sova längre i morgonbitti, utan ett avbrott då vill säga.

Kramar Rebecca

2009-09-21 @ 22:03:36
URL: http://www.cheeky.nu
Postat av: Carolina

Jag såg att du gillar att tävla, så jag tänkte passa på att tipsa om en nystartad tävling hos mig! Var gärna med... kram Carolina

2009-09-21 @ 22:04:09
URL: http://www.carolina1979.se
Postat av: cecce

Tycker det låter som en god ide`Du behöver sova så passa på.

Hoppas du sover när jag skriver detta;-)

Sov gott!

2009-09-21 @ 22:25:43
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: maria

Sött :)

2009-09-21 @ 23:52:44
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

så söt sovis tjej..:)

2009-09-22 @ 10:27:27
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: