Massor med paket...

Igår kväll var Mankan på besök. Siri hade bakat sockerkaka och såg framemot hans ankomst. Vi hade köpt en  present till lilla Freja. Nu har vi inte kunnat träffa henne än men ser fram emot ett besök till helgen... Mankan och hans sambo Lina blev föräldrar för lite drygt en vecka sen. Siri bestämde snabbt att vi skulle köpa en "tutte" och en kanin till Freja. Självklart skulle hon få det.... Så söt liten Siri som vill att bebisen ska ha samma favoriter som hon själv.

Vi hittade en napp från Rockstar baby och en supersöt kaninspeldosa från Dinglisar.

Det blev ett riktigt presentkalas för poppis Mankan hade också med sig paket till tjejerna. Så uppskattat, helst av Siri som har upptäckt spänningen... Hon fick en Pippi Bok och Ellie nya jeans och tunika. Det kan lilla trollungen  verkligen behöva, stackarn som bara får ärva syrran hela tiden....

Vi åt middag. Hade tänkt lägga ut recept men det får bli en annan dag. Kamerabatteriet låg på laddning så inga bilder från gårdagen, tyvärr.

Kvällen fortsatte med spex o bus från Siris sida. Tanken var att hon skulle lägga sig men det gav vi ganska snart upp. Hon fick sitta med i soffan en stund o lugna ner sig med lite mys och titta på Idol.

Jag älskar verkligen att se uttagningen det är det bästa. Vissa är tyvärr så pinsamma så jag måste blunda. Jag undrar om de ingen självinsikt har eller bara slagit vad med polarna. Hoppas verkligen på det sistnämda. Samtidigt sitter man och inväntar de magiska ögonblicken när en stjärna blixtrar till....

Ja,ja, det var vår kväll....

Idag väntar tvätt, promenad och lek.

Ha en härlig onsdag och njut av sensommarvärmen!!!


Postat av: cecce

Hej!

Tack för peppningen! Den behövs just nu....



Jag blir lite avis på dej som får va hemma och mysa med barnen även om jag vet att det inte alltid är en dans på rosor. Men så här i efterhand kan jag se att det är en väldigt härlig tid.

Njut av den...men det verkar det somdu gör!



Ser fram emot receptet!

Ha en riktigt skön fortsättning på dagen!



Kramar!!!

2009-09-09 @ 13:05:18
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Johanna

gud så snygg blogg!

2009-09-11 @ 21:56:19
URL: http://familjenkorb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: