Hemmafix

Siri fick vara hemma från förskolan idag mest för att lillasyster är så snuvig men även hennes näsa rinner. Båda är dock feberfria och dagen har varit relativt gnällfri.

Förmiddagen ägnades åt att vika in tvätten och rensa ur barnens sommarkläder och urväxta plagg. Nu ska jag plocka fram det som finns kvar i st 74 från när Siri var bebis. Har för mej att det finns några guldkorn i den storleken...

Vi tog även en runda ner till förrådet och "bytte" lite leksaker. Brukar ställa undan en del ibland nu var det också dags att ta fram läragåvagnen till Ellie.

Tjejerna har lekt bra hela förmiddagen trots att lilla trollungen sov endast 15 minuter.... det var extra kul med de "nygamla" sakerna.

Crille kom hem till lunch. Jag hade lagat ungspannkaka som blev uppskattat av alla. Siri åt 2 stora portioner, hon som inte gillat det förut men idag var det en klar favorit med lingonsylt och morötter. Efter lunchen somnade båda små älsklingarna. Vi vuxna har slappat en stund i soffan med kaffe o datorn men nu är det hög tid att ta tag i resten av dagen. Jag ska planera middagar och skriva handlingslista sen vore det kul att göra något annat nu när vi har en ledig eftermiddag tillsammans. Siri vill ju gärna ut och cykla, så vi får väl se vad vi hittar på.




Dagens trollunge, fin i tunika och leggings från Lindex. Present från mormor.

Ha en härlig torsdag!


Postat av: cecce

Trollungen är verkligen söt:-)



Får dåligt samvete när jag läser om din utrensning av kläder. En sak som jag tänkt göra länge men aldrig får tid till. Är verkligen dags och jag hoppas få tid över i helgen.

Men visst är det skönt när det är gjort!



Hoppas ni fick en skön eftermiddag!



Kram

2009-09-17 @ 15:56:24
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

tycker din lilla trollunge är så gullig.. :) vilka ögon hon har..

2009-09-17 @ 19:51:26
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Utlandsmamman

Tack så jättemycket för din röst hos Familjebloggarna. Jag är superhedrad över min 7e plats.

Många kramar Katja

2009-09-17 @ 20:01:19
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Wojtan ♥

Hej



Vilken fin bild av din dotter!



Kram

2009-09-17 @ 22:13:35
URL: http://www.wojtansblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: