Fullt kaos...

De senaste 12 timmarna hade jag gärna bytt plats med någon. Vem som, nä det där menar jag inte men med någon som har det lugnt och skönt hemma, som sover på natten, får dricka kaffe på morgonen utan skrik och kan duscha när den vill.

Ellie somnade redan 18.30 igår men har vaknat var och varannan timme natten igenom. Supersnuvig, stackars lilla älsklingen. Jag har varit uppe och ammat och ammat och ammat. Sen vaknar hon ändå klockan 06.30. Crille gick upp med henne men han var också trött efter att ha kommit hem sent inatt.

 Siri verkade pigg och cyklade med pappan till förskolan. Väl där vägrade hon gå in utan skulle hem till mej. Det var bara att vända hon var helt hysterisk. När hon kom hem igen var hon lika arg för att vara hemma och skulle tillbaka. Jag kände inte igen henne. Hon sprang ut i trapphuset och skrek i högan sky. Aningen pinsamt och väldigt frustrerande mitt tålamod var inte på topp. Ellie hade precis somnat men vaknade när storasyster inte kunde lugna sig.

Så i förmiddags var vi 3 argbiggor här hemma som inte drog jämt. Tillsist kände jag att jag var tvungen att gilla läget, lägga undan irritationen och vara vuxen.

Stora älsklingen åt ett rejält mellanmål och piggnade till. Lilla älsklingen petade i sig lite,lite banan och var något piggare så hon kunde somna om. Jag kunde sortera tvätten, köra två maskiner, duscha och även jag piggna till.

Crille kom hem på lunch, hade som tur var rester sen gårdagen för idag hade inte maten varit färdig annars. Geetha kom också förbi på en kopp kaffe. Så skönt med vuxet sällskap mitt i allt skrik.

Nu har jag lyckats att få båda att sova samtidigt... kändes som jag tvingade Ellie men hon var så gnällig så en pause behövdes!!

Ha en bättre onsdag än vi!!!


Förgyll gärna min dag med din röst , fram tills kl 18 går det rösta.


Postat av: Amanda

Jobbigt med sådana dagar. Vi har ungefär detsamma här hemma. Jag som fortfarande inte är pigg och Ludwig som är trött och grinig. Vi drar inte helt jämnt. M som haft Ludwig de fyra senaste dagarna tycker han har rätt till lite egen tid och har flytt vårat sällskap. kanske han gjorde bäst i. :o)



Hoppas ni får en bättre dag vad det lider.

Kram

2009-09-16 @ 14:49:17
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vad härligt med ngn som faktiskt erkänner att det inte alltid är guld och gröna skogar...

Det är SKITjobbigt (rent ut sagt) att vara småbarnsförälder ibland men att man vågar visa det visar att man är normal och att man aldrig skulle göra ngt mot sina barn...

Du är en kanonmamma!!!

KRAM

2009-09-16 @ 18:50:39
URL: http://sannasegna.blogspot.com
Postat av: Malin

Usch det var ingen rolig dag ni har haft! Har väl också haft bättre dagar än den här. Vilmer har inte vart den goaste bebisen efter babysim och bvc-besök med vaccination. Det har varit mycket ledset och skrik här ikväll. Och som grädden på moset hade jag sprängande huvudvärk! Jippi! ;)

Ne, vi får hoppas på bättre dag imorgon får bådas del. Och att Ellies förkylning lagt sig lite grann!

Kram!

2009-09-16 @ 23:23:14
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: