Fredagens mysmiddag

Igår fick jag som ni kanske sett en utmaning som jag tog mej an med en gång. Jag känner mej själv görs det inte omgående är det stor chans att något annat kommer imellan. När den var klar kände jag att det räckte med bloggande för den kvällen. Men nu sover mina små älsklingar och min stora älskling tränar (som vanligt) så nu mina vänner är det dags för ett nytt recept.....




Fröken Karlssons smarriga avocadoburgare

ca 500 gram nötfärs
1 ägg
½ dl vatten
salt
grovmalen svartpeppar
grillkrydda
ost
tomat
Chilisås
rödlök
ruccula

avocadoröra:
1 mogen avocado
2 dl lättcremefraiché
½ lime
1 vitlöksklyfta
salt
citron peppar

4 bröd som du gillar...


Gör så här:Börja göra avocadoröran, mosa avocadon och pressa över lime. Salta och peppra (gärna citronpeppar) Blanda med cremefraiche och pressa i en vitlöksklyfta. Ställ skålen i kylen med plast över så röran drar sig under tiden du fixar resten.

 Blanda färsen med ägg,vatten och kryddor. Forma till "ovala plattor" stek i smör och använd het panna. När du vänt burgaren lägg på tomatskivor och ett par ostskivor. Jag brukar steka bröden lätt utan matfett på en panna bredvid. Bred chilisås på brödets underdel, lägg på burgaren, avocadoröra,ruccula,rödlöksringar och tillsist brödets överdel. Servara med en god sallad.

Supermumsigt, passar även en lördagkväll!!!


Postat av: Amanda

Åhh mums! Tack för detta! Det passar mig perfekt. Ska jag göra någon myskväll. ^^

2009-09-05 @ 14:26:14
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: