En riktig argbigga....

Just det en riktig argbigga känner jag mej som för tillfället. Tröttare än tröttast. Det har varit en lååååång dag.

Humöret var helt ok tills jag hämtade Siri på förskolan. Hon var arg,riktigt arg och alla i personalen talade om det för mej. Tillslut blev det bara för mycket och mitt humör sjönk. Det var flera incidenter som inträffat, skruttungen ville inte sova och hade stört de andra barnen, hon hade kissat ner sig och inte velat ha blöja och nya kläder utan bara blivit arg och ledsen. Mitt i detta kom jag, fick på henne kläderna utan några större problem. Däremot sprang hon ut innan ytterkläderna var på och det var rätt så kallt. Samtidigt kryper Ellie omkring på golvet och en i personalen försökte diskutera med mej  om Siri ska vara med på vilan i fortsättningen eller inte.... Jag fick bara säga att jag kan tyvärr inte svara att hon klarar en hel dag utan vila vi får ta det dag för dag, tycker ni inte att hon kan vara med får ni ta ut henne.
Usch, idag kändes det som att "jobbigaste" barnet på förskolan var min älskling. Eller finns det fler som har denna enormt starka viljan och integritet som hon???

Väl hemma åt Siri och Ellie mellanmål sen blev det vila för oss alla tre. Jag lyckades blunda 20 minuter på soffan... vågade inte låta skruttungen sova allt för länge så sent på dagen. Hon somnar som en stock och är nästintill omöjlig att väcka. En dryg halvtimmes vila sen tar det ytterligare en halvtimme att få henne vaken. 

När alla vaknat till ordentligt traskade vi bort till Rebecca och Lova.Vi blev bjudna på väldigt god kycklingfilé och färsk pasta. Skruttungen var på ett strålande humör..... att det kan vända så efter lite mat och sömn.
Tjejerna lekte och var kompisar. Vi kom ganska sent så vi avslutade dagen med mys i soffan till Bolibompa.

Ellie har somnat för längesen men Siri har som väntat svårt att komma till ro..... Hon smyger upp hela tiden och vi hör dörren knarra. Ja,ja, dags att kolla till henne igen....





Lilla trollungen på väg att hämta storasyster. Kallt och klart väder, skönt med fårskinn i vagnen.


Den lilla älsklingen är mest arg när hon inte når saker hon hemskt gärna vill ha.... fjärrkontroller,datorn,kameran. m.m


Imorgon tar vi nya tag förhoppningsvis på bättre humör!!!  


Postat av: Ingela la la

Så där är det ibland.. Elin sov aldrig på vialn och jag ville heller inte men då var det personalen som sa emot!!? Helknäppt. Sen kom dom på att hon störde för mycket och hon blev flyttad till en sagogrupp där dom bara ligger och lyssnar på saga. Vissa dagar när det är lite sämre så kan det ju faktiskt varra så att personalen inte har en sån bra och sånt känner barn. Eller så kan det ju vara så att barn är barn och imorgon är en annan dag :)

Kram

2009-09-29 @ 21:04:58
URL: http://www.ingelalala.se
Postat av: Wojtan ♥

Hej



De små liven har mer vilja än man kan tro ibland.

Kan inte personalen låta henne sova bara en liten stund, eller anpassa sig efter dagsbehov?

Har en finfin tävling på min blogg just nu som du gärna få vara med på!



Kram Wojtan

2009-09-29 @ 21:25:20
URL: http://www.wojtansblogg.se
Postat av: Maria

Tack för din kommentar!

Personalen måste väll kunna se från dag till dag. Oftast är den ena dagen inte lik den andra.

Hoppas att det blir bättre i morgon.



Kram Maria

2009-09-29 @ 21:55:22
URL: http://sagafia.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch, kan tänka mig att det inte är roligt om ens barn beter sig så på dagis. Man vill jú självklart att dom ska vara snälla och goa jämt. Men hon hade säkert bara en dålig dag, som en själv kan ha ibland! Det är säkert mycket bättre imorgon!! :)

Gud så söt Ellie var på det kortet! Och va cool hon såg ut! Hihi!

2009-09-29 @ 22:26:25
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: cecce

Usch..jag lider lite med dej. Det är en jobbig period du befinner dej i. Lite sömn och amning. Dessutom aktiva barn som kräver mycket av dej.

Kommer i håg och minns...

Lovar! Det blir bättre när de blir lite större och sover hela nätterna.

Din dotter verkar ha en stark vilja och går sin egen väg:-) Egenskaper hon kommer ha nytta av i livet!!

Tappa inte modet! Det kommer en ny dag i morgon.



Tack för din fina kommentar!



En styrkekram till dej!

2009-09-29 @ 22:41:23
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Therése

Känner så väl igen mig,

så du är inte ensam kan jag trösta dig med ;-)

Har också fått höra att min lille prins minsann väcker alla dom andra barnen m.m



Men det verkar vara en tjej med stark vilja du har, och den kommer hon har god nytta av i livet sen!

Bara lite jobbigt för dig som mamma nu när hon är i trotsålder!

Ha det så gott nu ;-)

Kram Therése

2009-09-29 @ 23:00:18
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: nikita

Var gärna med och tävla om ett presentkort hos Gangstar i min blogg

Tävla Här:

http://nikital.blogg.se/2009/september/vinn-ett-presentkort-hos-gangstar.html

2009-09-30 @ 04:07:20
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: