En härlig fredag!

I eftermiddags hade jag bokat lekdate i parken med Rebecca, Lova men även Karin, Filip, Lisa och Olle från Beccas mammagrupp mötte upp. Kul med flera, jag tillhör ingen egen föräldrargrupp så jag har hela tiden hängt med på ett hörn så Siri har träffat grabbarna sen hon var liten bebis.

Det har varit en strålande dag med sol och riktig sommarvärme. Skruttungen som är varm av sig gick givetvis i t-shirt. Barnen lekte och åt frukt. Ellie var också med och den lilla trollungen låg och ålade sig både på marken och i sandlådan. Ett välbehövligt bad blev det för båda älsklingarna ikväll.




Ellie är på väg ur sandlådan.


Vi var ute fram till sena eftermiddagen. Började gå hemåt när barnen blev trötta och det var hög tid för middag. Det är så svårt att gå in när dagarna är så härliga. Siri grät efter Lova, stackarn. Vi kanske ses en stund imorgon igen. Kompisarna är som syskon... mycket kärlek och många tjuvnyp.

Väl hemma, började jag med middagen. Crille kom från träningen och fick börja med att dammsuga upp allt grus vi haft med oss hem, ha,ha vi kunde samla ihop till en egen sandlåda i lägenheten. Siri hjälpte till hon städade både golvet, sina föräldrar och sin lillasyster.




"Pappa, vad gammal du är... redan dammig"


Middagen kom på bordet och lugnet lade sig för en stund. Tjejerna fick sig sen ett kvällsbad och lite mys i soffan till Idol. En härlig fredag helt enkelt!!

Kram alla godingar!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: