Mr Persson fyllde 30 (!) år, oj vad tiden går....

Jag är som många av mina väninnor vill påpeka tillsammans med ett lammkött. (Detta är ett skämt, inget nedvärderande) Det skiljer några år oss emellan och det är (tyvärr) jag som är den äldre. Crille fyllde igår 30 år jag kan inte fatta att han fram tills i förrgår tillhörde skaran av 20-åringar. Han var 21 år när vi träffades vissa av mina vänners pojkvänner hade redan då fyllt 30 år så då kan man kanske förstå kommentarerna....

Vi hade en mysig dag som började med frukost på sängen. Jag glömde nog för ett ögonblick att vi har en 9-månaders bebis som är överallt.... Frukosten flyttades ut i vardagsrummet istället till Siris stora besvikelse men vi tyckte det var annorlunda att duka upp någon annanstans än i köket åtminstonde...

På förmiddagen ringde Geetha och undrade om de kunde komma förbi. Vi hade inte tänkt att fira något speciellt men då kände jag att något ska vi bjuda på. Jag, Siri och Crille bakade mintkladdkaka, väldigt god men inte så snygg som Cecces fantastiska tårtor. Önskar jag hade tid och lust att ge mej på något sånt!!!

Geetha, Richard, Ebba, Ida och Julia kom med blomma och massa smått och gott. Vi fikade och skrattade åt vår "fula" tårta med endast 3 små ljus.




"Ja må han leva....."




Spontankalas passar trötta småbarnsföräldrar. Då kan man skylla på att det är därför det inte blev någon tårta. (Crille gillar inte tårta är också en anledning....)




Ebba och Siri, två små sötnosar




Ägnade eftermiddagen till att bygga en finfin koja. Siri leker där även idag.


Mr persson var nöjd med sin dag och alla fina presenter. Den allra mest underbara var en teckning som Siri målat där jag har skrivit åt henne "Grattis pappa önskar Siri. Jag älskar dej så mycket!" Bästa och viktigaste gåvan!!! Allt annat är bara materiella ting som man kan klara sig utan men kärlek, ack så underbart!!

Från oss fick Crille kläder, chinos från G-star (så snygga) tjocktröja och en tunn farfarströja. Allt blev supersnyggt och han var helnöjd!

En annan rolig sak var en trådlös dammsugare som mina föräldara köpt till oss gemensamt (jag fyller i december) så nu ska Mr Persson dammsuga här hemma. Så smidigt.
Bosch Dammsugare


Bosch uppladdningsbara dammsugare finns hos Elgiganten


Siri hann inte sova på dagen igår och jag försökte med allt för att hålla henne vaken. Hon badade länge, lekte med lera, vi pusslade m.m. Men under tiden typ 1 minut när jag skulle byta på Ellie, somnade skruttungen på golvet. Då var klockan 17,15. Jag bar in henne i sängen och hon vaknade inte förrän i morse. Stackars liten. Idag är hon hemma från förskolan. Snuvig men pigg.

I eftermiddag kommer farmor och farfar. De ska gratulera födelsedagsbarnet och titta på kvällens match. Södra möter Falkenberg klockan 19. Håll tummarna för vinst!!!

Ha en härlig måndag!! 


Postat av: Amanda

Grattis till 30-åringen. det låter som han fick en riktigt fin dag! Och fina presenter! ^^



Önskar er en fin måndag!

Kram

2009-10-12 @ 10:54:57
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Grattis till mannen din!

Vilka fina presenter och vad roligt med spontankalas.

Lyx med orkidéerna, jag älskar orkidéer men så fort blommorna trillar av tröttnar jag. Kanske ska försöka sig på en nya orkidé nu när den röda färgen på fingrarna verkar försvinna hihi.

Ha en strålande dag fina du!

2009-10-12 @ 13:02:00
URL: http://www.cheeky.nu
Postat av: camilla

Grattis till din man.

En underbar dag verkar ni ha haft.

Hoppas att måndagen blir lika bra.

Det kanske blev lite tårta över :)

Ha det bra.

Kram./Camilla.

2009-10-12 @ 13:27:40
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: cecce

Ah..vad snäll du är!

Jag tycker din kaka såg jättegod ut. Så där härligt kladdig som kladdkakor ska va!

Dessutom är det smaken som är det viktigaste.

Kram kram

2009-10-12 @ 14:44:04
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: jessi

Kul med födelsedagsfirande av sin älskling! 30 är stort steg i livet. Jag minns när jag fyllde 30 år... 3 år sedan. Tiden går fort men livet är härligt!



KRAM

2009-10-12 @ 17:38:51
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: stine - pokerfrugan

vilken härlig blogg du har, mysigt med en koja, längtar tills Wiggo (mitt barn) blir så stor så man kan leka ordentligt med honom :) kram

2009-10-12 @ 19:52:32
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis till Jubilaren.



Det var ju en riktigt snygg dammsugare han fick... Hoppas han använder den mycket också! ;-)

2009-10-12 @ 20:27:37
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: stine - pokerfrugan

jo jag har verkligen märkt att tiden susar iväg, nyss låg jag på förlossningen nu är han snart 5 månader! nästan lite för fort..

snart tar han väl moppen och drar iväg :D



ja, alltid efter mat är det dags att byta kläder oftast, tur att man har samlat på sig ganska mycket, då slipper han vara klädlös, tvättmaskinen går i ett.

hur gamla är dina barn?

2009-10-12 @ 20:29:32
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Russin

hej hej..



vilka fina presenter, grattis till Herrn..:)



ja nog går tiden fort, för fort jag hinner inte alltid med ..:) man får stanna upp och göra små uppdate ibl, hihi...



hoppas du får en fin tisdag, kram

2009-10-13 @ 08:18:18
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Jenny

Hejsan! Vilken fin blogg jag hamnat på! :) Du jag undrar vad det är för tapet med rosor på på väggen bakom barnen? Den var ju skitsnygg och jag är i renoveringstagen. ;) hihi Du råkar inte veta va den heter?



Ha en bra dag!

2009-10-15 @ 08:10:46
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: