Dans och utelek.

Det var min tur att stiga upp idag. Lika tidigt som vanligt och jag var inte pigg.... Det var bara att göra det bästa av situationen. Jag passade på att pussa,krama och mysa lite extra med lilla trollungen som bara blir större och strörre.... Snart 10 månader.

Crille åkte strax efter frukost så vi tjejer hade en heldag för oss själva. Mr Persson har spelat match mot Norrköping tidigare idag. Tyvärr blev det förlust med 1-0 men trots detta har Södra säkrat sin plats i superettan. Sista matchen är på lördag hemma och därefter är det avslutningsmiddag. Då ska även jag dricka ett glas vin.

Hemma dansade vi. Siri svänger på rumpan och är så söt när hon skakar loss. Ellie sitter och skakar på huvudet,viftar med armarna och dansar hon också.

Jag har inte kommit över tröttheten på hela dagen och vid lunch trodde jag ärligt talat inte jag skulle klara av att hålla mej vaken. Tjejerna sover inte samtidigt så någon chans till vila finns inte....

Som tur var bestämde jag med Rebecca att ses i lekparken. Lilla trollungen somnade i vagnen och vi andra fick en skön stund med kaffe (för de vuxna) och bullar i höstsolen. Idag var det betydligt fler i parken.

Kompisarna följde med hem på en enkel middag.... pasta, falukorv och morötter. Vad gör man inte för att få stanna ute  så länge som möjligt i det fina vädret???

Kvällen har varit lugn med två snälla små sötnosar. Ellie somnade själv i sin säng utan amning. Siri läste saga för trötta mamman. Hon kan hela "En liten skär och många små brokiga" utantill. Skönt med en smidig nattning då jag är ensam och trött.




Idag valde Siri en sommarklänning från Molo som var skön att dansa i.




Siri tar kort på mej när jag dansar.... eller vad det nu är jag gör?




Lova och Siri kom på en ny lek. Hänga på gungan....





Ikväll ska jag försöka hålla mej vaken och se dramatiseringen om Rödebyfallet. Ett par av mina bästa vänner bor i det lilla samhället som nästan delades mitt itu efter händelsen.

Ha en trevlig kväll!


Postat av: cecce

Hej!

Nu har jag läst i fatt här det jag missat under helgen. Vilka fina bullar! Ser supergoda ut!!

Ni ser ut att ha haft en aktiv men mysig helg!

Hoppas du får sova länge i morgon:-)

Kram

2009-10-18 @ 22:15:52
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Godmorgon!

Vilken mysig dag ni hade. Dans är väldigt uppskattat, speciellt när mamma rockar loss.

Hoppas du fått en bra start på veckan.

Kram

2009-10-19 @ 08:39:14
URL: http://www.cheeky.nu
Postat av: Amanda

Hejsan!

Vilken jättefin dansklänning hon valde. :) Den ser perfekt ut för an vals. :)

Kram

2009-10-19 @ 12:26:47
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: © Mamma Russin

hej hopp..



vilken fin klänning hon har.. härliga kort från lekparken..

kram

2009-10-19 @ 15:34:33
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: