Kul hos mormor och morfar!

Jag och Ellie sov en natt i Kalmar. Lilla trollungen tyckte det var morgon vid 05 och jag som krypit i säng sent  höll inte med. Hon fick flytta över till min säng. Jollrade och buffade omkring lääänge när jag börjat ge upp somnade hon och vi steg inte ur sängen förrän klockan var nästan 07.30. Kajsa och Peter bjöd på frukost innan jag och Ellie åkte vidare....

Mormor och morfar (alltså min mamma o pappa) hämtade oss. Vi åkte hem till barndomshemmet. Åt köttfärslimpa och potatis, äppelkaka med vaniljvisp till efterrätt. Ni förstår att jag rullar fram efter den här mathelgen... Nä,riktigt så illa är det inte men mätt blev jag. Och gott var det!!!





Mysigt i mormors knä.




Hokus pokus matstol från 70-talet är poppis.




En riktig liten badtjej. Helvild....


Vi hade en lugn och skön dag. Det blåste,regnade och var riktigt ruggigt så jag saknade inte alls att jag åkt hemifrån utan vagn. Hade ingen som helst lust att gå ut. Däremot passade jag på att sova tillsammans med Ellie på eftermiddagen.

När vi vilat färdigt var kaffet framdukat. Kan man få det bättre, när vardagen i vanligafall känns ganska hektisk...

Ellie fick ta ett långt bad som hon älskar. Vi har tyvärr bara dusch eller badbalja hemma och hon skvätter som ett  vilddjur så oftast blir det dusch för lilla älsklingen.

Även att det blev en snabbvisit och nästan bara fram och tillbaka var det skönt att resa så kort tid och bara med ett barn. Resan hem i morse gick betydligt bättre än ditresan och den gick ju också helt ok.




Sista biten ville trollungen helst hänga på rutan för att inte missa något spännande.


Under tiden jag och Ellie rest runt och roat oss har Siri varit hemma med Pappa. Lördagen hade de en riktig mysdag men söndagen spelade Crille match. Stora älsklingen fick vara hos Rebecca och Lova hela söndagen och sova över till måndag. Ni må tro att hon var nöjd. Kolla här eller här eller här.... Ni kanske förstår att hon haft det bra. Inatt när hon vaknade hade hon lyckats klättra ur resesängen, få med sig täcke och kudde,lökalisera sig och traska in till Beccas och Mickes sovrum. Mamman är stolt kan jag meddela att hon "skött" sig så galant.

Idag har det mest blivit plock här hemma och lek med Siri som jag saknat!!

Hoppas alla haft en lika mysig helg som jag!!!


Postat av: Linda

Vilken kanonhelg du haft. Hoppas det kommer fler såna!

2009-10-05 @ 21:25:57
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Matilda - Mercedes mamma & Mini i magen

jo så tänkte jag också men sen så såg jag att man inte får så speciellt mycket för regnställ nu på tradera så nu har vi "ombyte" hemma istället. ;)

2009-10-05 @ 22:06:31
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Russin

he jgumman..

vilken helg du och trollungen haft..:) och lilla stora siri med ..hihi...



hoppas du får en toppen fin tisdag nu, kramar

2009-10-06 @ 09:03:15
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: