Ett lunchtips

Till lunch idag fixade jag en god laxpastasallad. Den här salladen gör jag på måfå kommer inte ihåg vart ifrån receptet kommer i från början.... Väldigt enkelt att göra i alla fall.





Enkel laxpastasallad

Laxfilé
Fullkornspasta
Romansallad eller blandade salladssorter
Gurka
Dill
Citronolja
Salt
Citronpeppar

Kall citron/honungsdressing:
Minifraiche
Flytande honung
½ citron


Gör så här: Koka pastan. Skär laxfilén i kuber, stek ett par minuter, salta och peppra. Skär gurkan och vänd ihop med laxen i en skål. Bryt salladen. När pastan är färdig, skölj den i kallt vatten blanda i lite citronolja och klipp över dill. Vänd ihop försiktigt med övriga ingredienser.

Dressingen: Till en burk minifraiche, 1-2 msk flytande honung, rivet citronskal och saft från en ½ citron. Smaka av. Dressingen kan gärna stå en stund i kylen innan servering.

Smaklig spis!!


Postat av: Linda

mmm... läte inte dumt. Dressingen måste ju vara god till vanlig lax också! Den ska jag testa!

2009-10-01 @ 22:04:29
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Malin

Jajjemen! Jag kom iväg på träningen och är totalt slut nu! :) Men det känns gott ändå!

Sikken kock du är! Önskade jag hade sådan fantasi och bara kunde komma på lite roliga recept! Detta skall sparas!

Kram!

2009-10-01 @ 23:14:34
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Malin

Ah later jattegott!!

2009-10-04 @ 10:58:43
URL: http://piccadillytears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: