Tisdag...

En regnig och grå tisdag är snart förbi. Vi har familjemys i stora lass. Crille är helledig nästan hela November då fotbollssäsongen är över. Vanligtvis brukar vi försöka komma iväg på en minisemester men iår blir det ingen sådan. Jag hade min tjejhelg och Mr Persson ska till Berlin med sina "gamla" polare från fotbollsgymnasiet. Hihi,vi tjejer gjorde Jönköping, lite skillnad....

Idag har Siri varit på förskolan. Innedag på tisdagar, skönt i detta rusk som varit. Hon har börjat bli en riktig liten pysslare. Jag var tvungen att följa med in för att titta på hennes armband hon gjort. Givetvis superfint!!! Kanske vore något för tomten, lite fina pärlor skulle uppskattas i julklapp.

Jag använde förmiddagen till att planera veckans luncher och middagar, skriva handlingslista och plocka här hemma. När jag inte lekte med lilla trollungen vill säga.

Mr Persson stack iväg till gymet för att köra ett eget träningspass. Det gäller att inte ligga på latsidan trots ledigheten. Undrar när jag ska ta mej ikragen?

I och med det tråkiga vädret struntade vi i parken i eftermiddag. Siri var ute och lekte en stund i regnet efter vilan så hon hade åtminstonde fått lite luft. Istället åkte hela familjen till Maxi och storhandlade. Skönt att ha det gjort innan Crille åker.

Annars....lite mys i soffan med en film under tiden Ellie sov. Fiskpinnar och hemlagat potatismos till middag,längesen sist men Siri tyckte det var jättegott. Oh yes en riktig gourmet middag!
Dans till Bamses Dunderhits. Skruttungen kan verkligen svänga på rumpan och mamman också. Även pappan medverkade....

Nu sover älsklingarna. Båda två somnade i "Siris" rum strax efter 19.30 utan så mycket som ett pip. Känns som det här faktiskt funkar. (Vi får än så länge båda två i vår säng någon gång framåt natten)

Jag och Crille har hyrt en dvd. "vapenbröder, Johan Falk" är tänkt att vi ska se. Jag fick en trevlig överraskning i butiken då filmerna endast kostar 19 kronor måndag-tisdag. Riktigt billigt.

Det var vår dag i ett nötskal....

Kram ♥♥♥


Postat av: Becka

Låter som en mysig dag! :)



Jag har också funderat länge på när jag ska ta mej i kragen angående träningen...sambon tränar ju 4 dagar i veckan och själv sitter jag bara hem (läs: städer, tvättar och har maten färdig när han kommer hem från träningen). Men när vi väl flyttat då ska jag köpa mej ett träningskort och fy tusan vad jag ska träna...haha!



Hoppas ni får en mysig kväll!

2009-11-10 @ 21:01:19
URL: http://beckasinnet.blogg.se/
Postat av: Charmkatti

Det lät som en bra dag!

Vi hade dans här hemma med för ett par dar sedan, men då var det smurfhits som gällde:-)

2009-11-10 @ 21:35:50
URL: http://www.charmkatti.se
Postat av: Linda

Vad skönt att få honom hemma lite granna i alla fall.. även om han ska iväg en sväng. Ha en mysig kväll nu

2009-11-10 @ 21:40:53
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Matilda - Snart 2 barns mamma!

Vad glad jag blev av din kommentar ;) tack ;)

2009-11-10 @ 21:53:15
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Carolina

Låter som ni haft en riktigt härlig dag! kram

2009-11-10 @ 22:45:00
URL: http://carolina1979.se
Postat av: camilla

God morgon!

Vilken kanondag ni hade igår.

Jag har sett vapenbröder och jag tyckte den var bra.

Vad tyckte du?

Men å andra sidan gillar jag alla svenska filmer ;)

Ha det bra och kram på dig!

2009-11-11 @ 08:04:56
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: