Familjen tog sig i kragen!

Vi tog oss i kragen frampå eftermiddagen. Hela familjen fick tillslut på sig kläderna och kammade håret. Tvätt viktes, diskmaskinen plockades ur och laddades, sängar bäddades och snart syntes inga spår av den slappa familjen.

Siri piggnade till. Inga fler kräkningar eller magont. Lite ont i armen bara.

Ellie däremot har varit som en jojo. Lite feber, pigg och har ätit bra blir sen supergnällig igen. Jag tror att hon varit väldigt hungrig efter alla bajsblöjorna på förmiddagen.

Crille och jag har båda varit småsega och har ont i armen men förhoppningsvis blir det inte mer än så....

Vi fick besök av Lova. Hennes mamma och pappa skulle på en föräldrarträff så vi var barnvakter i ett par timmar. Det gick hur bra som helst. Siri var överlycklig. Tjejerna lekte jättebra :) Först var det dans sen lek med dockan..... Ni förstår, mycket lek och glada barn.

Utom Ellie som hade en gnällperiod före middagen även att hon precis ätit ett rejält mellanmål. Vi trodde hon skulle sova en stund på eftermiddagen men icke.

När kompisen blivit hämtad var det redan kväll. Tjejerna fick på sig pyjamas och vi slutade dagen med en sångstund. Lättare än att läsa bok när Ellie är med. Nu ligger älsklingarna i sina sängar. Lilla trollungen har svårt att komma till ro. Hon verkar vara övertrött. Hoppas,hoppas de somnar sött inom kort!!!




Jag har klippt Ellies lugg för första gången, hihi, lite snett blev det.




Siris hår sparas för tillfället får se om det funkar för skruttungen med lång lugg...




Goa, glada kompisar dansar loss.


Nu är det tyst i älsklingarnas rum. De sover sen en stund tillbaka. Vi fick ta upp Ellie och suga ur näsan sen fick hon näsdroppar och panodil. Kändes som hon var väldigt täppt. Svårt att sova då, stackarn.

Crille har laddat dvdn med en Johan Falk. Jag tror vi sett fyra filmer på ganska kort tid.

Ha en härlig kväll!!


Postat av: Rebecca

Tack för hjälpen idag! De verkar haft hur kul som helst! Ses i morgon kram

2009-11-19 @ 20:19:25
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: cecce

Hej!

Har haft lite dåligt med tid och inte blivit färdig att kika in här förrän nu:



Men vad skönt att ni alla fått sprutan nu då och biverkningarna verkar det va få som klarar sig undan.

Själv har jag fortfarande inte fått någon men om en vecka är det min tur!



Ha en fortsatt fin kväll!

Kram

2009-11-19 @ 20:39:45
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Tant Ulrika

Härliga bilder =)



Kan oxå berätta att jag precis nu startat upp ännu en tävling:



http://uj76.blogspot.com/2009/11/tant-lottar-ut-tva-st-presentkort.html



..där TVÅ st presentkort från en finfin barnbutik ligger i potten! Kika gärna in o delta i den med =)

2009-11-19 @ 21:15:05
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: camilla

Inte kan man väl sova när det är lek på gång ;)

Jag önskar dig en underbar fredag och en stor kram på dig!

2009-11-20 @ 06:25:47
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Emily

nawe vad söt hon var i lilla luggen! Gullunge!



Hihi vad roligt att du kommer ihåg de jobbet, nu får du hålla utkik efter oss i det andra numret, februari tror jag :)



kramar

2009-11-20 @ 10:22:06
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Frida

Sötungarna :)

Hörde att crille var lite seg igår, men tur att det inte blev värre med er. Jag har fått åka hem från jobbet, kan knappt stå på benen :( Jäkla spruta.



Vilken Johan Falk såg ni? Vi har två nya hemma nu som vi måste se, jag är lite betuttad i Frank Wagner haha.

KRAM på er!

2009-11-20 @ 12:52:34
URL: http://tgif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: