Torsdagslista...

Vaknade: 06.00 av att klockan ringde

Gjorde: Tassade upp, snabbduschade, fixade frukost och kaffe

Sen då?: Cyklade till resecentrum, tog bussen vidare till dagens jobb där jag varit tidigare i veckan och även ska imorgon.

Humör: Bra!!

Förmiddagen: I korta drag... sångsamling,adventskalender och mycket utelek. Frost på marken så stjärtlapparna åkte fram och ut i backen.

Lunch: Potatismos, korv, sallad, morötter och majs

Eftermiddagen: Mera utelek, gäller att passa på när det är sol.

Väder: -5 strålande sol och frost

Siri: Valde missmatch kläder själv imorse. Gick på utflykt med förskolan. Visade nöjd och glad för mamman hur hon suttit på sittunderlaget och ätit banan.

Ellie: Vaknade sent idag. Har endast sovit på förmiddagen. Säger Mamma hela tiden :)

Crille: Nöjd med att kunna vara pappaledig!!! Står med middagen färdig och redo att gå till träningen när jag kommer hem.

Kväll: Middag, dans med tjejerna, lite sångstund och bokläsning. Baddags för tjejerna sen nattning. Nu är jag helt slut. Soffan väntar....

Tänkvärt: Är det värt att jobba heltid när barnen är små??? Stiga upp innan de vaknat, gå innan de hunnit äta frukost, komma hem till middagsrace och sen sova....

Dagens tanke: Barnen är bara små en gång!!!


Kram ♥♥♥


Postat av: Anonym

Nä, det är inte värt det, de är små så liten tid:) Anna berättade att Lova och Siri fikat ihop på utflykten och Lova hade tagit Siris sittunderlag när hon skulle sätta sig och båda hade gapflabbat! Våra tjejer i ett nötskal! Kramar

2009-12-03 @ 20:37:54
Postat av: Camilla

Ännu en fullspäckad dag ;)

Ha det bra och kram på dig!

2009-12-03 @ 21:01:00
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: cecce

Låter nästan som du redan tagit ett beslut. Att inte jobba heltid. Har du möjlighet...jobba mindre. Det är som du säger - de är bara små en gång!



Skönt att få middagen serverad i alla fall! Alltid något!



Ha en skön kväll!

Kram



2009-12-03 @ 21:03:59
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss - Vinn barnrumsinredning!

Så spännande med jobb, känns det konstigt?

Vad bra att pappa kan vara hemma. Jag såg förresten honom på nyheterna förra veckan, tror jag det va?



Idag traskade jag omkring på torpa, så såg jag en mamma med två små flickor, jag var säker på att det var du, men när de kom närmare så var det inte det. Annars hade jag hälsat :) (flummigt) ;)



Kram Elin!

2009-12-03 @ 21:33:09
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Carolina

Det är så roligt att läsa dina listor! :-)



Nu är vinnaren av Lucka 3 dragen och presenterad i bloggen, kika in om det blev du?! Delta gärna i dagens lucka och övriga pågående tävlingar om du inte redan gjort det! :-)



Ha en underbar fredag! Kram Carolina

2009-12-04 @ 10:52:33
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Barne kommer först...det går att gå ner i tid, titta bara när man är föräldraledig. Då lever man ju med mycket mindre pengar iaf om man spar på dagarna för att vara hemma lääänge. Mina små har varit minst 2 innan de bröjat på dagis, sen har de korta dagar nu när vi jobbar.

Hoppas att du får en jätemysig helg med din fina familj!!!

Kram Kram<3

2009-12-04 @ 10:56:04
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Kristina

Ja, det är inte lätt....jag jobbade 75% då Tuva började dagis i ett år, sen var jag hemma med Felix i 1.5 år. Det är 1 år 8 mån dem emellan. Sen jobbade jag heltid med 12 mils pendling per dag. Pappan jobbar skift så de hade inte långa dagar ändå. Men jag träffade aldrig barnen. Bestämde mig för time-out och barn nr tre. Nu är tempot lugnt men ekkorrhjulet börjar om igen till hösten.....men att gå ner i tid om man kan/vill är en bra investering...

2009-12-04 @ 11:44:41
URL: http://traskpaddan.blogspot.com
Postat av: £lli£

Nä, jag har alltid jobbat 60 - 80 % sedan jag fick barn, men nu har jag ju havandeskapspeng men planerar att jobba runt 75 % om ett år igen... Barnen går först!

det kommer aldrig tillbaka den tiden, bättre att jobba heltid sedan när de är så stora att de inte vill ha föräldrarna runt sig hela tiden;)



Trevlig helg!! =)

Massa kramar<3

2009-12-04 @ 11:51:39
URL: http://lorez.blogg.se/
Postat av: Åsa

Har man möjlighet att jobba kortare dagar så absolut. Barnen är bara små en gång i livet.

Vilket härligt väder ni har. Längtar till vi får lite snö på backen och solen skiner. Ha en bra helg! Kram Åsa

2009-12-04 @ 22:12:40
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: Carolina

Nu är vinnaren av Lucka 4 dragen och presenterad i bloggen, kika in och se om det var du som vann de böjbara besticken?! Delta gärna i dagens lucka och övriga tävlingar om du inte redan gjort det. Ha en härlig lördag! kram Carolina

2009-12-05 @ 16:01:58
URL: http://carolina1979.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: