Fredag...

Stackars Ellie är jättesnorig och hostar. Inatt vaknade hon ett par gånger. Det lät riktigt rossligt och otäckt när hon hostade. Siri var också uppe och sprang... första vändan var hon påväg till toletten för att kissa men hann inte. En snabbtvätt av älsklingen, ny pyjamas och krypa ner i vår säng. Några timmar senare väcker Crille mej, Siri har kissat igen, nu i vår säng. Stackars liten. Hon har varit torr på natten ett tag men nu har det skett ett antal bakslag senaste tiden. Inatt valde vi att ta ett steg tillbaka. Hon får sova med blöja så får vi se när vi kan försöka igen. Det här är ohållbart för oss som bor i lägenhet där vi måste boka tvätttid. Känns som om jag smiter ner i tvättstugan var och varannan dag för att smygatvätta om ingen har bokat vill säga.

Idag har jag varit ledig, så skönt!! Jag känner mej också lite krasslig i halsen, kändes därför extra bra att inte jobba.

Geetha kom in till stan på förmiddagen. Lekte med tjejerna under tiden Crille vilade och jag fixade iordning mej. Vi tog en shoppingrunda utan man och barn. Jag nyttjade rabattkupongerna som kommit de senaste dagarna både från Lindex och H&M. Perfekt, jag behövde verkligen komma iväg och göra något annat än jobba.

Lindex Shop Online - Tröja
En grå kofta liknande den här shoppades. Just den här finns Lindex shop online.

Även underkläder till mej och ett par söta svarta "finskor" till Siri köptes med rabatt. Så bra med 30% så här före jul.

H&M glömde jag att titta till mej själv, vilket egentligen behövdes mest. Istället blev det till tjejerna som vanligt. Supercoola slitna våriga jeans till Siri. Får nog bli en födelsedagspresent... köpte även tvättade grå "jeansleggings" och 2 bastoppar. Ellie får en röd sammets Hello Kitty klänning. Så söt och skön!!

Eftermiddagen bjöd på innelek med mina små älsklingar. Den ena snorigare än den andra.... Siri har inte vilat idag men ändå varit på bra humör större delen av dagen :) Crille stack iväg på träning. Jag och skruttungen byggde tågbana. Ellie förstörde. Jag blir så imponerad av Siri som verkligen förstår att lillasyster är liten och inte vet bättre. Vi jobbar på det...

Ikväll åt vi tacos. Barnen kröp isäng något sent strax före Idol. Det började märkas på Siri att dagen varit lång utan sovpass.

Jag har kollat Idol och Mr Persson har zappat till På spåret och Skavlan i reklampauserna. Nu återstår bara att se vem som vinner.... Calle eller Erik????

Kram


Postat av: Linda

Näe vad jobbigt för lill-gumman. Det är hårt för dom om det kommer bakslag. Förhoppningsvis är det kortvarig...

2009-12-11 @ 23:33:06
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Malin

Psst! Du har fått Nobelpriset utav mig! Kom in till mig och kolla!

http://malansnyaliv.blogg.se/2009/december/jag-har-fatt-nobelpriset.html

Kram!

2009-12-12 @ 01:25:46
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi! Såg nu att du redan hade fått Nobelpriset! :)

Jobbigt att Siri har tagit ett steg tillbaka i kisseriet. Hoppas det är en liten fas och att den går över snart. Så ni slipper tvätta hela tiden och sova med kiss i sängen ;)

Stackars lilla Ellie! Det är så synd om dom små när dom blir så sjuka!



Tyckte du det var rätt att Erik vann? Jag har hela tiden hejjat på Calle men den senaste tiden växte Erik i mina öron och jag blev glad att han vann!



Ha en fin helg!

Kram!

2009-12-12 @ 01:56:12
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: