Livet är underbart....

utbrister trötta mamman med en stor portion ironi. Amma, amma och amma lite till. Har hört talas om bebisar som slutat äta på natten vid ca 4 månaders ålder.... hos oss äts det bara mer och mer och sömnen blir bara sämre och sämre.

Igår somnade Ellie vid 19-tiden. Hon gosar in sig i snuttetigern och suttar sig till sömns med nappen. No problems. Vid 21.30 hörs ett illvrål. Vi försöker få henne att somna om men inget hjälper förutom mammas tuttar.

Jag gick som tur var till sängs efter den amningen för vid 24 var det dags igen, 02 nästa vända, 04 oja en gång till. 05.15 yes!! Då vägrade lilla trollungen somna om  nu skulle vi  att stiga upp!

Som om detta inte räckte....

Siri har vaknat och tycker att hon också kan få stiga upp. Så 05.30 liger jag i soffan med två gosungar och tittar på bolibompa. Är ju supermysigt men gärna 2 timmar senare, tack!!!

Ha en skön söndag!!!


Postat av: cecce

Det där med amning är både praktiskt och mysigt men ack så slitsamt!

Alla mina fyra har älskat amma och då speciellt på nätterna. Med den minsta höll jag på i nästan två år! Alldeles för länge men jag kunde inte få henne att sluta.

För mej har det bara funkat att sluta helt. Inte att sluta på nätterna och bara amma på dan.

Slitsamt...du får kämpa på och jag hoppas du får någon tid att vila på.

Kram

2009-08-30 @ 09:10:06
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Ingela la la

Tack för titten, kul!

Vi hade det sådär oxå ett tag.. sen bestämde vi bara att det fungerar inte så Johan tog Gustav i några nätter och han fick ingen mat, men då var han 8 mån och behövde absolut ingen mat på natten.. Det blev två stökiga nätter men sen vände det :)

Kl 05.00 vill han fortfarande gå upp suck jag hoppas det vänder nu när han börjar på dagis ;)



FIn blogg!



Ha en bra dag!

Kram

2009-08-30 @ 09:53:04
URL: http://www.ingelalala.se
Postat av: Maria

Tack så jättemkt :-)

2009-08-30 @ 11:56:39
URL: http://mariaelisabethristo.se
Postat av: MissyElliot

Usch, det är slitsamt det där när det blir så ofta på nätterna. Hoppas att det löser sig så att du får sova ordentligt...

kramiz

2009-08-30 @ 14:18:49
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: