Jag tänker börja från början....

Vår saga började en regning höstdag i Kalmar för många år sen. Jag tror det var år 2000. Minns att jag varit och tränat, kom direkt därifrån, osminkad i slappa kläder då jag bara skulle möta en kompis i videobutiken. På grund av det taskiga vädret ville hennes pojkvän och dennes kompis ha skjuts innan vi tjejer kunde åka hem till mej. Kompisen var givetvis min Crille, det blev ganska fnissigt där ett tag men klick sa det inte mest på grund av att han var alldeles för ung för mej ett riktigt lammkött.

Det gick ett par månader....

En fredag i början av december följde jag helt oplanerat med på en fest och där var han igen. Vi pratade inte direkt med varandra men jag fick för mej att han var intresserad så jag kunde inte låta bli att blinka lite extra. Inget hände där och då.
Jag tyckte fortfarande att han var ung.

På lördagen var det födelsedagsfest hos vår gemensamma kompis.Då pratade vi med varandra. En riktigt rolig fest men när alla gick ut så fräffades vi inte mer.

Jag tänkte inte mer på detta förrän några dagar senare då telefonen ringer ganska sent på kvällen. "Hej, det är Crille Persson" Jag blev så paff och imponerad att han vågade ringa, hade definitivt inte gett några sådana inviter. Vi pratade länge, hm trevlig kille det där. Men för ung...

Han ringde en gång till.... Nu visste jag att bollen låg hos mej, om jag inte ringde var det kört han skulle inte höra av sig igen. Många frågetecken var det. Men jag kände innerst inne att detta var en för bra kille att kasta bort bara för att åldern inte var den rätta.

Tillslut ringde jag.... han kom bort efter en träning. Jag hade bakat lussebullar och Crille åt massor. Nu i efterhand förstår jag att stackarn var ju vrålhungrig.

Vi träffades en hel del och det blev serieöst snabbt. Firade nyår ihop. Träffade varandras familjer och plötsligt var vi ett par. Jag insåg att det var mannen i mitt liv.

Den våren såg jag alla Kalmar FF´s hemmamatcher t.om några bortamatcher. För det var "hans" lag. Livet lekte. Fotbollen gick galant och de röda bröderna gick upp i allsvenskan. Det var segerfest på Larmtorget, stor fest på Ernesto. Jag var så stolt och han var min.

Första delen av sagan varade ca 1,5 år sen fick vi en fnurra på tråden. Den kom från ingenstans jag märkte det inte ens och plötsligt var jag singel.

Den sommaren var inte kul. Trots afterbeach på Strand i Borgholm var inget speciellt roligt. Sommaren gick och hösten kom. Crille åkte till Thailand för sol och bad med grabbarna. Jag och Kajsa åkte till Karlskrona för konsert med Kent. Jag fick sms varje dag..... började få lite hopp. 

Väl tillbaka i Kalmar träffades vi och åt lunch på Znaps, lunchen blev en date och på den vägen är det. Jag tror aldrig vi sa att vi var tillsammans igen men jag antar det, ha ha. Jag är dock fortfarande fröken Karlsson och han min Mr Persson.

Postat av: Jenny

Så fin den blev! Kul att läsa om hur ni träffades.



Kram

2009-08-15 @ 22:34:21
Postat av: anna

Tack Jenny! Fortsättning följer...



Kram

2009-08-15 @ 22:36:27
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken söt kärlekshistoria. Kul att hitta en ny blogg. Kram Maria

2009-08-16 @ 08:51:47
URL: http://desmasakerna.blogspot.com
Postat av: Maria [bloggdesigner]

Såg du att jag har fixat kategorier till dig? För att jag ska kunna "aktivera" flikarna under headern behöver du publicaera inlägg i kategorierna så dom kommer med i menyn. Så hör av dig när du gjort det:)



Tack så mycket, men jag är inte nöjd med den:P



Kram

2009-08-16 @ 09:46:56
URL: http://mariaelisabethristo.se
Postat av: Rebecca

Jättefin blogg! Blir riktigt avundsjuk nu hihi! Hoppas allt är bra! Kram

2009-08-16 @ 10:44:26
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: Maria [bloggdesigner]

Jätteroligt att du tycker om den :-)



Kram

2009-08-16 @ 11:45:55
URL: http://mariaelisabethristo.se
Postat av: Malin

Kikar in...fiin blogg....=)

2009-08-16 @ 11:47:14
URL: http://mmcs.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: