Godmorgon!

Vi har varit vakna ett par gånger under natten då lilla trollungen gärna ammar. Hennes mamma gör det mindre gärna. En gång är väl okej men 2-3 nja, humöret är inte på topp. När hon sen bestämmer sig för att det är morgon ännu tidigare än vanligt och det var min tur att gå upp var jag tvungen att vidta drastiska åtgärder. För första gången har Ellie somnat om i mammas och pappas säng. Hon drog snuttetigern över huvudet och gosade in sig under täcket... det var riktigt mysigt med hela familjen i 160-sängen. Vi slumrade ända till 7.... Om det ska bli en vana? Hoppas inte det. Blir lätt trångt då de små liven inte ligger still.

Vi fixade frukost. Siri ville ha "mammagröt" (mannagrynsgröt) så det fick det bli. En lugn skön morgon! Crille cyklade bort till förskolan för att lämna skruttungen. Inga ledsna miner. Hon träffade bästisen Lova som hade sin giraff och berättade för kompisen "min nallen sover hemma" Just det, Crille glömde nallen men Siri visste tydligen att den var kvar hemma. Vi får springa förbi vid lunch och lämna den i fall att det är ju ändå första dagen....




"Hejdå mamma, Kommer sen!"




Ellie stannade hemma med mamma och passade på att slänga ut alla leksakerna för att själv få plats i lådan.


Postat av: cecce

Hahaha...jag känner igen det. Hela familjen i en 160 säng. Trångt blir det! Mysigt ibland men kanske inte alltid. Efter ett antal år börjar jag längta efter en egen säng.

Kram

2009-08-19 @ 10:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: