Från början, del 2...

Crille och jag blev sambos i en charmig, stor 2a med kakelugn, högt i tak och centralt läge. Allt var perfekt!!! Vi målade om och inredde lägenheten tillsammans. Det blev vinter, vår och sommar....
Jag bilade med vänner till franska rivieran. Han kunde inte följa med, spelade fortfarande med Kalmar FF. Ingen ledighet att tala om förrän i november..

Hösten kom, vi började känna oss rastlösa. Något måste hända.En resa till Marocko med Johanna och Adam bokades Vanliga visan i mitt fall, trött på ett jobb som jag hållt fast vid lite för länge. I Crilles fall gällde det fotbollen. Han började agera hjälpgumma på planen. Flyttade runt från den ena positionen till den andra. Ena vecka innermitt, nästa högerback, helt plötsligt högerytter, Ingen fast plats i laget och för första säsongen på år var han bänkad i nya tränaren Nanne Bergstrands lag. Vi började prata om en flytt, men vart? 

Jag sa upp mej på jobbet. Crille sökte efter en ny klubb med hjälp av sin agent men genombrottet kom från ett helt annat håll.... På vår semester faxades det kontrakt som var tvunget att skrivas under nu eller aldrig... Sen fanns ingen återvändo.

I December 2004 var vi bjudna på bröllop till Helsingfors. Mot alla odds fick jag en helg ledigt men istället för resa till Finland tog vi tåget till Köpenhamn sen flyget vidare till Sandefjord i Norge. En klubb i adeccoligan hade fått nys om Crille via Jon som lämnat Kalmar några månader tidigare. Allt hände väldigt fort. Vi var på julfest med FK Tönsberg, tittade på lägenhet och allt var klappat och klart. Vi skulle flytta till vårt kära grannland. 


Postat av: Föräldrabloggar.se

Hej! Idag presenteras vår Topp 100-lista och du är en av bloggarna på den listan, Grattis!

2009-08-17 @ 02:27:19
URL: http://foraldrabloggar.se
Postat av: Föräldrabloggar.se

Hej! Idag presenteras vår Topp 100-lista och du är en av bloggarna på den listan, Grattis!

2009-08-17 @ 02:27:19
URL: http://foraldrabloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: